Sökning: "differentiering konsumentbeteende"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden differentiering konsumentbeteende.

  1. 1. Marknadsföring med branschen som insats : En studie om svenska spelbolags marknadsföring - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Klas Helin; Helmer Hernegran; [2019]
    Nyckelord :marketing; betting; casino; gambling; differentiation; consumer perspective; marknadsföring; betting; casino; spelande; differentiering; konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks den svenska spelbolagsmarknaden och dess marknadsföring. Tyngdpunkten ligger på att undersöka hur konsumenternas attityd till de svenska spelbolagens marknadsföring ser ut och vad som ligger till grund för denna attityd. I uppsatsen används tre olika metoder för att ge en så tydlig bild av ämnet som möjligt. LÄS MER

  2. 2. Mobiltelefoni - en djungel för konsumenterna : Vilka faktorer påverkar valet av mobiloperatör?

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :David Broo; [2011]
    Nyckelord :Brand name; consumer’s; loyalty; mobile network operator; consumer behavior; Varumärke; konsumenter; lojalitet; mobiloperatör; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Sammanfattning Ämnesfördjupande arbete inom marknadsföring, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Civilekonomprogrammet, 4FE03E, VT 2011. Författare: David Broo Handledare: Sarah Philipson Titel: Mobiltelefoni – en djungel för konsumenterna. LÄS MER

  3. 3. VÄLGÖRENHETSATTITYDER : En nulägesstudie om människors attityder gentemot välgörenhet och donationer. 

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Aldina Zec; Caroline Häggström; Fiorela Morales; [2011]
    Nyckelord :Välgörenhet; Donationer; Relationsmarknadsföring; Köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Bilden av ideella hjälporganisationerna är positiv och relativt stabil över tiden, dock påverkas denna bild av hur mycket uppmärksamhet, positiv som negativ, organisationerna får i media. Negativ publicitet för en specifik ideell organisation leder till en negativ attityd för hela den ideella sektorn. LÄS MER