Sökning: "digitala läromedel matematik"

Visar resultat 16 - 20 av 73 uppsatser innehållade orden digitala läromedel matematik.

  1. 16. Digitala läromedel i matematikundervisningen : En enkätstudie om att använda digitala läromedel i matematikundervisningen

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Anton Marcusson; Sturesson Fredrik; [2022]
    Nyckelord :Digital curriculum resources; mathematics education; the didactic triangle; grade 1–3; Digitala läromedel; matematikundervisning; didaktiska triangeln; Årskurs 1–3;

    Sammanfattning : School constantly changes and adapts methods to teach and contents according to the society. The change has led to a growing trend for digitalcurriculum resources in the classroom and mathematic as a subject. LÄS MER

  2. 17. Geometriska begrepp i digitla läromedel : En innehållsanalys av digitala läromedel kopplat till lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Sandra Örtlund; Ive Johansson; [2022]
    Nyckelord :Digital learning materials; geometry; primary school; conceptual ability.; Digitala läromedel; begreppsförmåga; geometri; lågstadiet;

    Sammanfattning : Abstract Skolverket (2019) writes in the mathematical intent that the pupil shall be given opportunities to investigate mathematical concepts with the use of digital tools. Since the schools have become more digitised we wanted to do a study about conceptual learning in digital curriculum resources connected to mathematics and geometry. LÄS MER

  3. 18. Digitala läromedel och återkoppling i matematik från förskoleklass till årskurs tre : Lärares möjligheter till återkoppling med digitala läromedel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Ellen Sundbäck; [2022]
    Nyckelord :Digital tools; digital teaching materials; feedback; mathematics; teachers.; Digitala verktyg; digitala läromedel; återkoppling; matematik; lärare;

    Sammanfattning : As society becomes increasingly digital, it becomes clear that this is also reflected in school. The school's students become more familiar and have greater knowledge when it comes to digital tools, which leads to the school also being digitized more and more. LÄS MER

  4. 19. Digitalt läromedel i matematik : En läromedelsgranskning om bråkuppgifters struktur och representation i årskurs 6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Emilia Jönsson; Christoffer Dahl; Alice Sjöstrand; [2022]
    Nyckelord :Digitala läromedel; digitalisering; bråk; abstrakt tänkande; konkret material; indelning; upprepning; tvåparallellig tankeprocess.;

    Sammanfattning : Skolorna i Sverige utvecklar kontinuerligt sin tekniska användning och använder allt mer digitala läromedel i undervisningen i matematik. Utbudet av digitala läromedel i matematik är stort men trots detta är användningen av det låg eftersom en osäkerhet finns bland undervisande lärare. LÄS MER

  5. 20. Elevers möjligheter till samarbete vid arbete med digitala läromedel inom matematik i årskurs 3 : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Elsa Alfredsson; Ida-Maria Persson; [2022]
    Nyckelord :samarbete; digitala läromedel; matematik; årskurs 3;

    Sammanfattning : Dagens snabba digitala utveckling påverkar samhället och inte minst skolan. Under de senare åren har skolan digitaliserats vilket bland annat har inneburit att digitala läromedel har utvecklats och börjar användas i undervisningen för att främja elevers lärande. LÄS MER