Sökning: "dyker"
Visar resultat 31 - 35 av 375 uppsatser innehållade ordet dyker.
31. Individanpassad marknadsföring och konsumenternas attityder gentemot det : huruvida konsumenter anser att den är integritetskränkande?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att få en uppdriven förståelse kring individanpassad marknadsföring genom att undersöka konsumenternas attityder gentemot den. Där konsumenters uppfattning och kännedom kring företags användning av personlig information i marknadsföringssyfte analyseras. LÄS MER
32. Matförgiftningar och dess orsaker i Sverige under perioden 2012–2021
Magister-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : Varje år rapporterar Sveriges kommuner och Folkhälsomyndigheten ca 2000–3000 fall av matförgiftning till Livsmedelsverket. Livsmedelsverkets uppskattning är att ca en halv miljon svenskar drabbas per år. Den här studien syftar till att undersöka matförgiftningar under de senaste 10 åren. LÄS MER
33. Analyzing the Benefits and Downsides of Mobile Mammography Units in Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : Breast Cancer is the second most common cancer in Sweden. More treatment options are available with a higher chance of survival if Breast cancer is diagnosed early. WHO has recommended performing Breast Cancer screenings on women even before they develop any symptoms. LÄS MER
34. Visualizations in Augmented Reality for Multiple Real-Time Unmanned Aerial Vehicle Video Feeds : Visualizing Occluded and Out-of-View Entities
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. The use of Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) is today prevalent in both defense applications as well as in civilian tasks and is predicted to have a major socio-economic impact [22]. LÄS MER
35. Syns man så finns man : En studie om reklamfilmens påverkan på artistens personliga varumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna studie belyser effekterna på musikartisters personliga varumärken i samband med att artisternas musik finns med i reklamfilm. Detta görs genom semistrukturerade intervjuer med ett antal musikartister med olika erfarenhet och framgång som upplåtit sina verk till reklamfilm. LÄS MER