Sökning: "e företag"

Visar resultat 36 - 40 av 1503 uppsatser innehållade orden e företag.

  1. 36. Monocular 3D Human Pose Estimation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Robert Rey; [2023]
    Nyckelord :3D Human Pose Estimation; Monocular Images; Deep Learning; Artificial Neural Networks; 3D Människokroppspositionsuppskattning; Monokulära bilder; Djupinlärning; Konstgjorda neurala nätverk;

    Sammanfattning : The focus of this work is the task of 3D human pose estimation, more specifically by making use of key points located in single monocular images in order to estimate the location of human body joints in a 3D space. It was done in association with Tracab, a company based in Stockholm, who specialises in advanced sports tracking and analytics solutions. LÄS MER

  2. 37. Data-Driven Success in Infrastructure Megaprojects. : Leveraging Machine Learning and Expert Insights for Enhanced Prediction and Efficiency

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :David E.G. Nordmark; [2023]
    Nyckelord :Megaproject; Small sample size; Project management; Random forest; Critical success factors; Feature selection; Recursive feature elimination; Megaprojekt; Små dataurval; Projektledning; Random forest; Kritiska framgångsfaktorer; Variabel urval; Rekursiv variabel eliminering;

    Sammanfattning : This Master's thesis utilizes random forest and leave-one-out cross-validation to predict the success of megaprojects involving infrastructure. The goal was to enhance the efficiency of the design and engineering phase of the infrastructure and construction industries. LÄS MER

  3. 38. Demokratisering av hållbarhetsdata : Designöverväganden för Business Intelligence-verktyg i Greentech-företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Hugo Lindgren; Simon Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Business Intelligence; BI; Sustainability; Greentech; Electric Car Charging; Donald Norman; Action Design Research;

    Sammanfattning : Two trends that have become increasingly noticeable in recent years are increased data volumes and an increased focus on climate change. With an ever-increasing number of companies performing value-creating activities at the intersection of these two areas, and still relatively few previous studies, there is an interest in investigating how these two areas can be integrated. LÄS MER

  4. 39. Operational resilience strategies in times of global disruptions : A study of a Swedish national energy company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Gustav Lindstrand; Anna Oldestam; [2023]
    Nyckelord :operational resilience; procurement strategy; supply chain disruptions.; operational resilience; inköpsstrategi; supply chain disruptions.;

    Sammanfattning : This study investigates strategies for improving the operational resilience, i.e. an organisation’s capacity to minimise, manage, and recover from disruptions quickly, ensuring continuity in its primary business processes. LÄS MER

  5. 40. Hur påverkar emotionella faktorer konsumenters relationsskapande? : En kvantitativ studie om sportvarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nils Ljungdahl; Filip Djuric; Max Claesson; [2023]
    Nyckelord :Brand Loyalty; Brand Love; Emotional attachment; Functionality; Self-concept connection; Long term relationship; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Emotionell anknytning; Funktionalitet; Självuppfattning; Långvarig relation;

    Sammanfattning : Syfte: Att skapa lojala kunder i dagens samhälle har blivit allt mer komplext till följd av e-handelns framfart. Relationen mellan konsument och varumärke var förr fokuserad vid pris och kvalitet. På senare tid visar studier att området kring långvariga relationer är komplexare än så. LÄS MER