Sökning: "e-lärande design"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden e-lärande design.

  1. 1. Establishing requirements for an e-learning platform for the chemiluminescence analyser LIAISON XL

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mauricio Böckin; [2023]
    Nyckelord :Insturcional design; Interaction design; Human-computer interaction; Chemiluminescence analyzer; E-learning; Pedagogisk design; Interaktionsdesign; Människa–datorinteraktion; Kemiluminiscensanlaysator; E-lärande;

    Sammanfattning : E-learning has surged in popularity due to technological advancements and the COVID-19 pandemic, proving effective across various fields, including the healthcare sector. DiaSorin AB, a subsidiary of DiaSorin, a multinational biotechnology company, is exploring e-learning as an alternative to the on-site courses they are currently offering their customers, who mainly consist of laboratory personnel. LÄS MER

  2. 2. Implementation and usability evaluation of a responsive e-learning administration tool

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johannes Klasson; Christoffer Henriksson; [2022]
    Nyckelord :implementation usability evaluation responsive e-learning administration tool platform web;

    Sammanfattning : In today’s modern society large amounts of learning materials and lectures have beendigitalized and made available in different forms as video, text and images on variousplatforms. Platforms specific to e-learning are common and having a design that is bothresponsive and with high usability plays a great part in how users can absorb information. LÄS MER

  3. 3. Designförslag till digitala lärplattformar i syfte att att bidra till en känsla av autonomi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Povel Gulin; Erik Nguyen; [2021]
    Nyckelord :E-learning; learning platform; MOOC; intrinsic motivation; autonomy; SDT; E-lärande; lärplattform; MOOC; inre motivation; autonomi; SDT;

    Sammanfattning : Det är allt vanligare att personer använder sig av digitala lärplattformar för att lära sig nyafärdigheter. Lärplattformar gör det möjligt för personer att lära sig i sin egen takt och utan attbehöva infinna sig på en specifik plats vid specifika tillfällen, så länge denne har tillgång till endator och internetuppkoppling. LÄS MER

  4. 4. Design and Evaluation of an E-learning Platform to support Active Learning

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Programvara och system

    Författare :Emma Algotsson; [2021]
    Nyckelord :Active learning; E-learning; web design; soft skills; motivation; engagement; learning; UX;

    Sammanfattning : Engineering students at Linköping University are given the opportunity to improve their soft skills through the course Professionalism for Engineers. Soft skills are becoming more and more important in succeeding professionally as well as personally, especially among engineering students, who are more used to improving their hard skills. LÄS MER

  5. 5. Socio-digitalt lärande : Hur kan moduler i E-lärande konfigureras för att få ett pedagogisk ramverk med fokuspå kollaborativ lärande för kompetensutveckling hos organisationer?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Sebastian Hedenborg; Diana Moussaoui; [2021]
    Nyckelord :Collaborative learning; Distance learning; E-learning; Online modules; Sociocultural learning.;

    Sammanfattning : The rapid development of technology and the digitalization of learning in today’s societyopens up for challenges and possibilities for the workplace related to creating a learning community.To create a social learning community that highlights open communication and group coherency,which is central when it comes to achieving good results connected to learning. LÄS MER