Sökning: "ecological development theory"
Visar resultat 1 - 5 av 292 uppsatser innehållade orden ecological development theory.
1. Provisions of social workers to victims of internal child trafficking in Uganda: A case study of children living on the streets of Kampala City
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Human trafficking has become a serious global challenge in the recent past. Regarded as a global epidemic, it has triggered an increase in numbers of children living on the streets especially in countries where internal trafficking in children is a common social vice. LÄS MER
2. Barns flerspråkighet och modersmålsutveckling : En kvalitativ studie om arbetet med att stötta barns flerspråkighet och modersmålsutveckling i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie vars syfte är att bidra med kunskap om hur förskollärare beskriver att man stöttar barns flerspråkighet och modersmålsutveckling. I studien användes semistrukturerade intervjuer, där informanterna var sex yrkesverksamma förskollärare. LÄS MER
3. Kvillebäcken : analys och gestaltningsförslag - me[d]andra strukturer och processer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : I byggandet av hållbara städer är utveckling av blågrön infrastruktur högaktuell, och inom detta faller stort fokus på utveckling av urbana vattendrags ekologi, vattenkvalitet, och förmåga att omhänderta konsekvenser av klimatförändringar. Få vattendrag uppnår miljökvalitetsnormerna, och platsspecifika utmaningar finns i varje vattendrag. LÄS MER
4. Exploring foreign language teachers’ professional agency in Romanian Public Secondary schools.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This research aims to explore how seven foreign language teachers in a few urban public secondary schools in Romania understand and enact their professional agency and how contextual factors support or constrain its achievement. The purpose is to understand the ways in which the participants’ teaching philosophies and experiences inform their awareness and achievement of agency, what they perceive as the available contextual resources within contextual constraints, and how that reflects in their beliefs and professional aspirations. LÄS MER
5. Weaving relations: Exploring the epistemological interaction between indigenous & traditional ecological knowledge and Eurowestern paradigms in education for sustainable development - an umbrella review
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: This thesis aims to explore the epistemological challenges and opportunities of integrating Indigenous and Traditional Ecological Knowledge (ITEK) in Education for Sustainable Development (ESD) within the context of Euro-Western paradigms. Theory: In considering epistemological interactions between ITEK in ESD, the theoretical framework for this study is a "weave" of the transformative paradigm as the warp; postcolonial, decolonial, and Indigenous research methodologies as the weft; and the transdisciplinary approach as the frame. LÄS MER