Sökning: "ecommerce business"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden ecommerce business.

  1. 1. Aspektbaserad Sentimentanalys för Business Intelligence inom E-handeln

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Albin Eriksson; Anton Mauritzon; [2022]
    Nyckelord :Aspect-based sentiment analysis; Aspect extraction; BERT; Business Intelligence; Dependency parsing; Ecommerce; KB-BERT; Sentiment analysis; Sentiment classification; Aspektbaserad sentimentanalys; Aspektextraktion; BERT; Business Intelligence; Dependensparsning; E-handel; KB-BERT; Sentimentanalys; Sentimentklassificering;

    Sammanfattning : Many companies strive to make data-driven decisions. To achieve this, they need to explore new tools for Business Intelligence. The aim of this study was to examine the performance and usability of aspect-based sentiment analysis as a tool for Business Intelligence in E-commerce. LÄS MER

  2. 2. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållande till hållbara leverans- och returalternativ

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institute for Urban Research (IUR)

    Författare :Cristian Mazilu; Jonatan Schlyter Sjöslätt; Sirin El Mokbel; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; Buying Behaviour; Sustainability; Environment; B2C; Delivery; Return; E-handel; Köpbeteende; Hållbarhet; Miljö; B2C; Leverans; Retur;

    Sammanfattning : Det har under de senaste åren skett en signifikant e-handelstillväxt, inte minst till följd av den rådande Covid-19 pandemin, utan även eftersom kunder konsumerar sina produkter online i större omfattning än tidigare. Därtill har anpassningsförmågan hos ehandelsaktörer blivit allt viktigare, vilket synliggörs genom att fler e-handlare erbjuder sina kunder ett brett urval av leverantörer och leveransmetoder. LÄS MER

  3. 3. Development of a data-driven marketing strategy for an online pharmacy

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Gelaye Worku Holmér; Ishara H. Gamage; [2022]
    Nyckelord :Online pharmacies; data-driven marketing strategies; market basket analysis; exploratory analysis; Apriori algorithm;

    Sammanfattning : The term electronic commerce (e-commerce) refers to a business model that allows companies and individuals to buy and sell goods and services over the internet. The focus of this thesis is on online pharmacies, a segment of the ecommerce market. LÄS MER

  4. 4. "All eCommerce actors will be slaves under Amazon..." : - A study on how Amazon has affected Swedish eCommerce and their defensive marketing strategies.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Elfström; Hans Tam; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Defensive Marketing Strategies DMS ; Amazon; New Market Entry.;

    Sammanfattning : Increased competition by new market entries has long been studied with defensive marketing strategies (DMS) being identified as one of the ways of combating a new competitor. There is limited research concerning the Swedish eCommerce business landscape and its competitive environment and adding the fact that Amazon, in late 2020, launched in Sweden this study aims to outline what DMS Swedish eCommerce businesses have implemented as a result of Amazon’s entry. LÄS MER

  5. 5. Distanshandel och industrialisering : En studie i den svenska tidiga postorderhandelns framväxt och expansion 1866-1895

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Enheten för ekonomisk historia

    Författare :Petrus Forsgren; [2021]
    Nyckelord :Mail order; entrepreneurship; ecommerce; industrialization; economic history; Postorderhandel; entreprenörskap; ehandel; industrialisering; ekonomisk historia;

    Sammanfattning : Distance trading and industrialization. A study in the swedish early mail order emergence and expansion 1866-1895. Petrus Forsgren, Economic History, Magister Degree, Umeå University Spring 2021. LÄS MER