Sökning: "electronic word-ofmouth"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden electronic word-ofmouth.
1. Resemotivet image & dess betydelse : En enkätstudie om hur resemotiv med fokus på image har en betydande roll
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med vår studie är att utifrån resemotivet image studera på vilka sätt image och dess indelningarutgör faktorer när turisterna väljer destination att besöka. Med ‘dess indelningar’ syftar vi till att undersöka kognitiv och affektiv image har en betydande roll för människor bosatta i Sverige när de väljer att semestra i landet. LÄS MER
2. EWOM På SOCIALA MEDIER : En studie om hur eWOM påverkar livsmedelsbutiker och hur de kan hantera konsekvenserna och påverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Vid etableringen av sociala medier utvecklades ett nytt begrepp nämnt eWOM (elektronisk Word-of-Mouth). eWOM handlar om hur konsumenter sprider sina åsikter och ger respons om företag på sociala medier och internet. LÄS MER
3. Interview study of online travel reviews and their impact on a person’s decision making process
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : In the past people sought for information via libraries, travel magazines or were inspired by marketing the travel agency made in order to attract consumers. Before the Internet era one way communication was the right way to follow. Since Internet was developed two ways communication has evolved and people can talk to each other worldwide. LÄS MER
4. Successful Branding in Covert Virals : Communication Strategy and Communication Channel Synergy
Kandidat-uppsats, Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to see what implications the new communication channel of Covert Virals has on acknowledged communication strategies and whether or not these strategies are still viable within Covert Virals. Background: The term Covert Viral has been given to pieces of advertisement, spread through the medium of electronic word of mouth over social networks, which are designed to look user made. LÄS MER