Sökning: "electronic word-ofmouth"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden electronic word-ofmouth.

  1. 1. Resemotivet image & dess betydelse : En enkätstudie om hur resemotiv med fokus på image har en betydande roll

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Andreas Ekängen; Björn Friberg; [2021]
    Nyckelord :Image; cognitive image; affective image; WOM eWOM; Staycation; Travel motives; Image; Kognitiv image; Affektiv image; WOM eWOM; Staycation; Resemotiv;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att utifrån resemotivet image studera på vilka sätt image och dess indelningarutgör faktorer när turisterna väljer destination att besöka. Med ‘dess indelningar’ syftar vi till att undersöka kognitiv och affektiv image har en betydande roll för människor bosatta i Sverige när de väljer att semestra i landet. LÄS MER

  2. 2. EWOM På SOCIALA MEDIER : En studie om hur eWOM påverkar livsmedelsbutiker och hur de kan hantera konsekvenserna och påverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Moa Hedén; Sofia Rosén; [2017]
    Nyckelord :Sociala medier; Word-of-Mouth; electronisk Word-of-Mouth; motivationsteori; påverkan och konsekvenser av eWOM.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vid etableringen av sociala medier utvecklades ett nytt begrepp nämnt eWOM (elektronisk Word-of-Mouth). eWOM handlar om hur konsumenter sprider sina åsikter och ger respons om företag på sociala medier och internet. LÄS MER

  3. 3. Interview study of online travel reviews and their impact on a person’s decision making process

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Rosengren; [2013]
    Nyckelord :consumer behaviour; decision-making process; electronic word-ofmouth; word of mouth; social media; tripadvisor.com; online travel reviews; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the past people sought for information via libraries, travel magazines or were inspired by marketing the travel agency made in order to attract consumers. Before the Internet era one way communication was the right way to follow. Since Internet was developed two ways communication has evolved and people can talk to each other worldwide. LÄS MER

  4. 4. Successful Branding in Covert Virals : Communication Strategy and Communication Channel Synergy

    Kandidat-uppsats, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Carl Oscar Jansson; Jens Myhrman; Michael Nordström; [2011]
    Nyckelord :Covert Virals; Branding Strategies; Communication Channels; Advertising; Covert Marketing; Viral Marketing; Communication Strategy; Media Strategy; Generation Y;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to see what implications the new communication channel of Covert Virals has on acknowledged communication strategies and whether or not these strategies are still viable within Covert Virals.   Background: The term Covert Viral has been given to pieces of advertisement, spread through the medium of electronic word of mouth over social networks, which are designed to look user made. LÄS MER