Sökning: "tripadvisor.com"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet tripadvisor.com.

  1. 1. Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker : Medförde pandemin nöjdare kunder?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Burman; Theres Gauffin; [2023]
    Nyckelord :Service quality; customer satisfaction; amusement parks; COVID-19; Servicekvalité; kundnöjdhet; nöjesparker; COVID-19;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker – Medförde pandemin nöjdare kunder? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Patrik Burman och Theres Gauffin Handledare: Peter Ek Datum: 2023 – juni Syfte: År 2020 stängde alla nöjesparker i Sverige för att minska risken för smittspridning av COVID-19. Studiens syfte är att analysera och jämföra den upplevda servicekvalitén vid införande av restriktioner för att minska smittspridningen av COVID-19 på nöjesparker i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Motivation till att sprida eWOM : förtjust av hotellupplevelsen.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Johan Westblom; Jens Ellström; [2014]
    Nyckelord :eWOM; SERVQUAL; motivation; hotell; Customer delight; eWOM; SERVQUAL; motivation; hotel; Kundförtjusning;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att öka kunskapen om vilka faktorer som motiverar människor attsprida eWOM då kundförtjusning upplevts. Studien syftar, i synnerhet till att få en ökadteoretisk förståelse, i termer av servicekvalitet, kopplat till denna motivation. LÄS MER

  3. 3. Interview study of online travel reviews and their impact on a person’s decision making process

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Rosengren; [2013]
    Nyckelord :consumer behaviour; decision-making process; electronic word-ofmouth; word of mouth; social media; tripadvisor.com; online travel reviews; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the past people sought for information via libraries, travel magazines or were inspired by marketing the travel agency made in order to attract consumers. Before the Internet era one way communication was the right way to follow. Since Internet was developed two ways communication has evolved and people can talk to each other worldwide. LÄS MER

  4. 4. Den brutala sanningen är några få klick bort - En studie av relationen mellan hotell i Sverige och Tripadvisor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Cornelia Hermelin; Martin Gunnarsson; Mikaela Pettersson; [2011]
    Nyckelord :word of mouth; electronic word of mouth; sociala medier; kommunikation; organisering; kunskap; Social Sciences;

    Sammanfattning : I en allt mer informationsintensiv värld flödar kunskap och åsikter fritt över landgränser och sociala hierarkier. I och med framväxten av sociala medier har recensionssidor där vem som helst kan gå in och tycka till om en hotellupplevelse ökat. En av de mest inflytelserika recensionssidorna är Tripadvisor.com. LÄS MER