Sökning: "employer branding sociologi"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden employer branding sociologi.
1. ATTRAHERA OCH BEHÅLLA REKRYTERARE - En kvantitativ undersökning inom rekryteringsbranschen om vad medarbetare uppskattar hos arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : This study aims to investigate which employer value propositions, EVPs, are valued most highly by employees in the recruitment industry. The study's purpose is further extended to examine whether generational differences can be observed in the evaluation of EVPs. A quantitative approach with a questionnaire survey was used. LÄS MER
2. VARFÖR SKA JAG ARBETA HOS ER? - EN KVALITATIV STUDIE OM IT-STUDENTERS UPPFATTNING OM VAD SOM UTGÖR EN ATTRAKTIV ARBETSGIVARE INOM TILLVERKNINGSINDUSTRIN
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Följande uppsats undersöker vad det innebär att vara en attraktiv aktör på arbetsmarknaden, med fokus på IT-studenters perspektiv och med tillverkningsindustrin som objekt. På grund av den rådande kompetensbristen i företag som tillhör tillverkningsindustri var bakgrunden till denna studie att undersöka varför tillverkningsindustrin upplever sig ha problem med att attrahera IT-kompetenser. LÄS MER
3. En attraktiv arbetsgivare - Att stärka sitt arbetsgivarvarumärke i offentliga organisationer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Background and problems: In this study, we want to investigate how a larger public organization deals with strengthening its employer brand while also wanting to be an attractive employer. The study wants to illustrate how several different factors in a public organization can influence how employees feel, but also how the organization performs certain measures to successfully attract employees to a reorganization. LÄS MER
4. Hållbar och attraktiv? - En kvalitativ studie om hållbarhet i platsannonser
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : This study examines how five of the largest, swedish companies work with corporate social responsibility (CSR) and sustainability. The current study investigates how the companies present their work with sustainability in their annual sustainability reports. LÄS MER
5. Störst kommer först? - Employer branding i mindre, nystartade företag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : In recent years, employer branding has become a popular and very used strategy for all types of organizations and companies. Since the difference between big corporations and small, newly started companies, can be quite big it is important to take this under consideration when creating the employer branding strategy. LÄS MER