Sökning: "engelsk titel"

Visar resultat 21 - 25 av 77 uppsatser innehållade orden engelsk titel.

  1. 21. Konsumentens möte med teknologi i butik : Den digitaliserade köpprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ewelina Falck; Klara Nordström; [2016]
    Nyckelord :Teknologi; RFID; NFC; Omni; Fysisk butik; Köpprocess; Personlig service;

    Sammanfattning : Konsumenter födda i generation Y är mer digitalt kompetenta i jämförelse med tidigare generationer. De har växt upp i takt med teknologins utveckling och ser inga hinder med att använda den. LÄS MER

  2. 22. Användning av revisor bland företag utan revisionsplikt : En kvantitativ studie utifrån Signalteorin

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Angelica Gustafsson; Linn Thorvaldsson; [2015]
    Nyckelord :revisor; revisionsplikt; signalteori; avskaffadrevision; nyckeltal;

    Sammanfattning : Svensk titel: Användning av revisor bland företag utan revisionsplikt – En kvantitativ studie utifrån signalteorin. Engelsk titel: Use of auditor among companies without audit duty – A quantitative study based on signalling theory. LÄS MER

  3. 23. IFRS påverkan på goodwillredovisningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Marcus Hydén; Filiph Andersson; [2015]
    Nyckelord :IFRS; goodwill; IAS; nedskrivning;

    Sammanfattning : Svensk titel: IFRS påverkan på goodwillredovisningen. Engelsk titel: IFRS impact on the accounting of goodwill Författare: Filiph Andersson och Marcus Hydén Utgivningsår: 201505 Handledare: Titti Eliasson Nyckelord: IFRS, goodwill, IAS, nedskrivning   Bakgrund: Före införandet av IFRS regelverket skulle företag skriva av goodwilltillgångar linjärt över en bestämd livslängd i enlighet med ÅRL. LÄS MER

  4. 24. Produktplacering i film : En studie om konsumenters uppfattning

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JENNIE ANDREASEN; MARIA LESKINEN; [2014]
    Nyckelord :produktplacering; film; converse; iRobot; modevarumärken;

    Sammanfattning : I den här uppsatsen undersöker vi huruvida produktplacering kan påverka mottagarens åsikt om ett modevarumärke och vad som krävs för att denna typ av marknadsföring ska få en optimal effekt. Utöver de redan existerande teoretiska källorna har såväl kvalitativ och kvantitativ data samlats in, detta i form av en enkätundersökning och ett experiment utförda av oss. LÄS MER

  5. 25. Visuell kommunikation- säljfrämjande åtgärd för ökad försäljning av miljövänliga plagg i butik

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ERIKA NILSSON; MIMMI LINDQVIST; [2014]
    Nyckelord :Visuell kommunikation; hållbarhet; miljövänliga plagg; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : I denna uppsats om visuell kommunikation kommer olika teorier att tas upp, vi har genomfört intervjuer med kunder, gjort observationer i butiker och sammanställt fakta för att ta reda på hur en förbättrad visuell kommunikation av de miljövänliga plaggen kan påverka konsumenter att handla mer miljövänligt. Engelsk titel: Visual communication- sales promotion of eco-friendly garments in storesEngelska nyckelord: Visual communication, Sustainability, Environmental clothing, Consumer behaviorSammanfattning på engelska: . LÄS MER