Sökning: "envägskommunikation"
Visar resultat 41 - 45 av 99 uppsatser innehållade ordet envägskommunikation.
41. "Både vi och föräldrarna vill ju göra det så bra som möjligt för barnet" : En studie i kommunikation i förskolan
M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
42. Fördelar, nackdelar och framgångsfaktorer med kriskommunikation på sociala medier : En fallstudie av Karlstads kommun
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Att som organisation använda den högeffektiva spridningen av information som sociala medier kanbidra med vid krissituationer har sina fördelar och nackdelar. Hur organisationer ska hanterapublicering av krisinformation är en avvägning mellan att hjälpa drabbade intressenter eller attskydda organisationens anseende hos intressenter. LÄS MER
43. Kommunikationsmetoder med intuberade patienter på en intensivvårdsavdelning.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Mekanisk ventilation utgör ett hinder för kommunikation, som är ett av intensivsjuksköterskans omvårdnadsansvar och en viktig del för den kritisk sjuke patienten. Syftet med studien var att beskriva vilka kommunikationsmetoder som används av personalen för att kommunicera med intuberade patienter på en allmän intensivvårdsavdelning. LÄS MER
44. Mer inspiration än information : En kvalitativ studie kring bilder på Instagram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Traditionell marknadskommunikation anses ha gått från att vara en envägskommunikation från företag till konsumenter, till en tvåvägskommunikation där konsumenter kan interagera med företag. Visuell kommunikation är ett verktyg inom markndskommunikation, där ett fokus kan ligga på värdeskapande. LÄS MER
45. Uses, Gratifications and Understandings : En studie av hur privata användare och modeföretag förhåller sig till varandra på Instagram
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Internet och sociala medier har radikalt förändrat förutsättningarna för hur människor konsumerar medier och kommunicerar med såväl varandra som företag och organisationer (Carlsson, 2011; Karlsson, 2013:265; Wadenström, 2001). Sociala mediers hastiga framväxt väcker frågor om hur och varför människor använder dessa. LÄS MER