Sökning: "envägskommunikation"

Visar resultat 41 - 45 av 99 uppsatser innehållade ordet envägskommunikation.

  1. 41. "Både vi och föräldrarna vill ju göra det så bra som möjligt för barnet" : En studie i kommunikation i förskolan

    M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Betzie Henriksson; [2015]
    Nyckelord :kommunikation; delaktighet; förskollärare; envägskommunikation; tvåvägskommunikation;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 42. Fördelar, nackdelar och framgångsfaktorer med kriskommunikation på sociala medier : En fallstudie av Karlstads kommun

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Elinor Modin; [2015]
    Nyckelord :Kriskommunikation; sociala medier; intressent; organisation; krismeddelande;

    Sammanfattning : Att som organisation använda den högeffektiva spridningen av information som sociala medier kanbidra med vid krissituationer har sina fördelar och nackdelar. Hur organisationer ska hanterapublicering av krisinformation är en avvägning mellan att hjälpa drabbade intressenter eller attskydda organisationens anseende hos intressenter. LÄS MER

  3. 43. Kommunikationsmetoder med intuberade patienter på en intensivvårdsavdelning.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Ujkan Kuqi; Elisabeth Johansson; [2015]
    Nyckelord :Kommunikationsmetoder; intuberade patienter; intensivvård; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Mekanisk ventilation utgör ett hinder för kommunikation, som är ett av intensivsjuksköterskans omvårdnadsansvar och en viktig del för den kritisk sjuke patienten. Syftet med studien var att beskriva vilka kommunikationsmetoder som används av personalen för att kommunicera med intuberade patienter på en allmän intensivvårdsavdelning. LÄS MER

  4. 44. Mer inspiration än information : En kvalitativ studie kring bilder på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Josefine Mårtensson; Wannisa Andersson; Bojana Milovanovic; [2015]
    Nyckelord :Marketing communication; Visual communication; Content marketing; image interpretation; Emotion; Instagram; Marknadskommunikation; Visuell kommunikation; Innehållsmarknadsföring; Tolkning av bilder; Emotion; Instagram;

    Sammanfattning : Bakgrund: Traditionell marknadskommunikation anses ha gått från att vara en envägskommunikation från företag till konsumenter, till en tvåvägskommunikation där konsumenter kan interagera med företag. Visuell kommunikation är ett verktyg inom markndskommunikation, där ett fokus kan ligga på värdeskapande. LÄS MER

  5. 45. Uses, Gratifications and Understandings : En studie av hur privata användare och modeföretag förhåller sig till varandra på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johanna Engberg; Therése Löfgren; [2015]
    Nyckelord :Uses gratifications; sociala medier; Instagram; konsumtion; märken; identitet; symmetrisk kommunikation; asymmetrisk kommunikation;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier har radikalt förändrat förutsättningarna för hur människor konsumerar medier och kommunicerar med såväl varandra som företag och organisationer (Carlsson, 2011; Karlsson, 2013:265; Wadenström, 2001). Sociala mediers hastiga framväxt väcker frågor om hur och varför människor använder dessa. LÄS MER