Sökning: "equitable teaching."

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden equitable teaching..

  1. 1. Skriv så du blir mätt : skrivundervisning i mätningarnas tid

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Joel Angmyr; Cecilia Holmberg; [2024]
    Nyckelord :Critical literacy; gymnasiet; mångkulturella klassrum; skrivundervisning; standardiserade prov; teaching to the test;

    Sammanfattning : This literature review asks the following:  How is writing instruction realized in L1-classrooms (in the Swedish upper secondary school or its equivalent globally), considering standardized testing as a background factor? Standardized testing has become established in Sweden as one way to audit the school system and evaluate knowledge levels for the sake of guaranteeing an equitable education. However, standardized testing may influence the way in which classroom instruction is realized by teachers, as observed by Popham (2001). LÄS MER

  2. 2. Läs- och skrivsvårigheter/dyslexi inte en självklarhet för lärare i grunskolan : Lärares erfarenheter av att möta elever med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi i grunskolans tidigare åldrar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Helena Olsson; [2024]
    Nyckelord :läs- och skrivsvårigheter; dyslexi; stöd; anpassningar; undervisning;

    Sammanfattning : All children have the right to an equitable education based on their different prerequisites.Schools should give all pupils the opportunity for a well-functioning education. Pupils whohave any form of reading and writing difficulties have the right to adaptation based on theirindividual needs and prerequisites. LÄS MER

  3. 3. Undervisningsinnehållets påverkan på den likvärdiga bedömningen : En kvantitativ studie om idrott och hälsas undervisningsinnehåll och dess påverkan på bedömningen utifrån ett elevperspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Emil Englund; [2024]
    Nyckelord :Content knowledge; equal; assessment.; Undervisningsinnehåll; likvärdig; bedömning.;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate the types of activities that dominate physical education and health instruction and examine how it promotes or hinders equitable and fair assessment. To address this purpose, a quantitative study was conducted using an online survey sent to second-year high school students to gather their experiences of the content of physical education. LÄS MER

  4. 4. Eurocentrism i svensk historieundervisning? : En kunskapsöversikt kring eurocentrismens konsekvenser för historieundervisningen samt vilka alternativa arbetssätt lärare kan använda sig av i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Linnea Edvardsson; Jihan Radjab Adel; [2024]
    Nyckelord :Eurocentrism; Historical consciousness; History teaching; Intercultural competence; Multiculture; Narrative;

    Sammanfattning : The increased multiculturalism and globalization in both Sweden and Swedish classrooms poses new demands on history education. This knowledge overview aims to answer questions regarding Eurocentrism, one in which we dive into the consequences of the eurocentric history view and the other where we look into alternative methods to work with or against Eurocentrism in history education. LÄS MER

  5. 5. (O)rättvist, (o)tydligt och (o)jämlikt : En intervjustudie om lärares förhållningssätt till förstelärarreformen 10 år efter dess införande

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Fernando Cevallos Morales; [2023]
    Nyckelord :Förstelärare; skolutveckling; skola; intervju; lärare;

    Sammanfattning : In this study, a number of teachers' attitudes towards first teachers are examined, a special role that is appointed by the head of school in which the purpose is to develop school operations. Five teachers were interviewed in this study with the goal of sharing their experiences and what challenges and merits they believe the first teacher position provides, ten years after this reform was implemented in Swedish schools. LÄS MER