Sökning: "experiment med enkäter"
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden experiment med enkäter.
1. Heat of the moment : En jämförande fältundersökning inom tjänståterställning och förkroppsligad kognition
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Inom forskningsområdet tjänståterställning arbetar forskare och företag med att identifiera servicefel samt hitta effektiva sätt att lösa kunders problem. Trots detta skapar klagomålshantering problem för företag och det finns många utvecklingsmöjligheter. LÄS MER
2. Human-Drone Interaction Failures
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Drones or unmanned aerial vehicles (UAVs) have become increasingly important in recent years. They are essential in many areas, such as crop monitoring and delivering critical medicine to hard-to-reach areas. This thesis delves into the often-overlooked aspect of failures within the multidisciplinary Human Drone Interactions (HDI) field. LÄS MER
3. Personalisering med virkning : Emotionellt hållbara produkter genom prosumtion ochanvändarcentrerade metoder
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Studien undersöker hur man med virkningen kan göra det möjligt för användaren att agera somprosument, samtidigt som de kan personalisera en produkt som bidrar till emotionell hållbarhet.Anledningen var för att öka det emotionella värdet i produkten vilket leder till en längre livscykel. LÄS MER
4. LÄSBARHET I HTML-KOD: EN UNDERSÖKNING AV LÄSFÖRSTÅELSE OCH INBYGGDA TEKNIKER
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Utvecklare har en mängd olika inbyggda tekniker att använda i en utvecklingsmiljö för att underlätta läsbarheten av HTML-kod. Sådana tekniker inkluderar syntaxmarkering, parentesmatchning, indentering, minikarta och kodöversikt. LÄS MER
5. Intention och Inflytande: En kvantitativ studie om faktorer för effektiva, ekologiska annonser inom varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka faktorer utifrån teorin om planerat beteende som bäst förutspår konsumenters intention att handla symboliska ekologiska livsmedel, samt i vilken utsträckning inflytande kan påverka konsumenters attityder gentemot dessa produkter. Det är alltså relationen mellan intention att köpa ekologiska livsmedel och faktorerna attityd, social norm och upplevd beteendekontroll som studeras samt vilka inflytelserika faktorer som leder till positiva intentioner att köpa produkten i fråga som observeras i studien. LÄS MER