Sökning: "för- och nackdelar med att arbeta i grupp"

Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden för- och nackdelar med att arbeta i grupp.

  1. 21. KBE I PRODUKTUTVECKLING PÅ SCANIA : En undersökning av potentialen i CATIA Knowledgeware

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Lundin Jonas; Sköldebrand Mats; [2008]
    Nyckelord :Keywords: Knowledge based engineering; Knowledge engineering; Expert systems; Parametric engineering; Design automation; Knowledgeware; Knowledge driven automation; CATIA V5; Knowledge based engineering; Knowledge engineering; Expert systems; Parametric engineering; Design automation; Knowledgeware; Knowledge driven automation; CATIA V5;

    Sammanfattning : Övergången från CATIA V4 till CATIA V5 innebär nya möjligheter för konstruktörerna på Scania att arbeta med Knowledge Based Engineering, KBE, för att effektivisera och kvalitets-säkra sitt arbete. Då CATIA V5 är en ny plattform som innehåller verktyg med samlingsnamnet knowledgware, för att bygga in kunskap i modeller ville Scania undersöka potentialen i att arbeta med KBE, och hur detta skulle kunna ske på Scania. LÄS MER

  2. 22. Barns samlärande - Förstaklassares grupparbete i matematik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Jennie Oscarsson; [2008]
    Nyckelord :samlärande; gruppsammansättning; grupproduktivitet; genus;

    Sammanfattning : Titel: Barns samlärande - Förstaklassares grupparbete i matematik.Författare: Jennie OscarssonSyftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur man som lärare kan skapa mest gynnsamgruppindelning utifrån barnens förståelse och genus, för att få optimalt samarbetsklimat ochgrupproduktivitet.Frågeställningar1. LÄS MER

  3. 23. Vilka argument har några rektorer i grundskolans senare år gällande skriftliga ordningsomdömen?

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Christoffer Laurent; Fannis Paliouras; [2008]
    Nyckelord :ordningsomdöme; ordningsbetyg; social utveckling; rektor;

    Sammanfattning : Grundtanken med vår forskning har varit att genom kvalitativa intervjuer ta reda på några skolledares uppfattning kring skriftliga ordningsomdömen och vad införandet av dem skulle kunna tänkas få för konsekvenser för såväl personal, föräldrar men kanske främst för eleven. Vi vill belysa både konkreta och påtagliga fördelar och nackdelar med omdömena, såväl som långsiktiga spekulativa effekter som införandet av skriftliga ordningsomdömen skulle kunna föra med sig. LÄS MER

  4. 24. Olika sätt att arbeta med nyanlända barn i skolan : en studie om två olika arbetssätt som används i skolan för nyanlända barn.

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Erika Hovi; Kerstin Paulsson; [2007]
    Nyckelord :nyanlända barn; förberedelseklass;

    Sammanfattning : Vårt syfte med studien var att undersöka fördelar respektive nackdelar med två olika former av mottagningsmetoder för nyanlända barn i skolan. Detta har vi undersökt ur lärares samt elevers perspektiv på två olika skolor, varav den ena har en förberedelseklass och den andra integrerar barn direkt i klass. LÄS MER

  5. 25. Idrottslärares erfarenhet av undervisning i bollspel : en jämförelse av tre olika undervisningsmodeller i bollspel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Dan Wiorek; [2007]
    Nyckelord :Boll; bollspel; undervisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte och frågeställningar Syftet har varit att beskriva lärares erfarenhet och upplevelse av tre olika modeller för bollspelsundervisning med fokus på elevers lärande och delaktighet. Frågeställningarna var följande: Hur upplever lärarna att arbeta med de tre modellerna? Vilka för- och nackdelar känner lärarna att de tre olika modellerna får för undervisningen i bollspel? Hur och när passar de tre olika modellerna i undervisningen? Vilken syn har lärarna på delaktighet i bollspel och upplever de att någon undervisningsmodell fungerar bättre när det gäller att skapa delaktighet? Vilka värden finns i bollspel i skolan och hur utvecklas dessa med hjälp av de tre modellerna? Metod Idrottslärare från tre olika skolor har under tio veckor fått prova att undervisa tre skolklasser per skola utifrån tre olika undervisningsmodeller i bollspel. LÄS MER