Sökning: "förannonsering"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet förannonsering.

  1. 1. Aktieavkastning vid produktlansering

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Romberg; Andreas Liss; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; effektiva marknadshypotesen; signalteorin; förannonsering; företagsstorlek; eventstudie; datorspelsbranschen;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker vilken effekt förannonserade produktlanseringar har på företagsvärderingar inom datorspelsbranschen. Genom att utföra en eventstudie på produktlanseringar observeras marknadens kortsiktiga reaktioner. Urvalet består av spellanseringar av noterade datorspelsutvecklande bolag under tidsperioden 2010–2018. LÄS MER

  2. 2. Förannonsering och medieval och dess påverkan på attityder, third person effect och investeringsattityden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Konrad Szczesny; [2013]
    Nyckelord :Nextopia; Media Choice; Third Person Effect; Investment; Consumer attitudes;

    Sammanfattning : This bachelor thesis explores earlier findings regarding the Nextopia effect and the choice of media for advertising, and how these phenomena influence consumer attitudes toward the ad itself as well as the brand. It also explores the effect of advertising future products and advertising in two different media on the third person effect. LÄS MER

  3. 3. En ideal tidpunkt för annonsering, finns det?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Stridsberg; Sofia Rönnerling; Maria Lilliehöök; [2009]
    Nyckelord :Lansering; förannonsering; produktlivscykel; early adopters; självkoncept; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt arbete syftar till att studera två övergripande tillvägagångssätt gällande annonsering vid en nylansering för att avgöra när det ena tillvägagångssättet förespråkas framför det andra. En kvalitativ studie i form av 4 individuella delvis öppna djupintervjuer har genomförts genom att utgå från en tolkningsbaserad ansats. LÄS MER