Sökning: "förpackning perception"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden förpackning perception.
1. Adoption of Sustainable Packaging Solutions for the Fish Industry : A case study on a corrugated cardboard packaging solution for fresh fish
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The rapid development of plastic production the last couple of decades has led to extensive use of plastic products and vast problems with littering, waste management and exploitation of natural resources. Due to the cheap and easy production of plastics, the world’s population has extended the limit of acceptable usage. LÄS MER
2. Is less, more? : En kvalitativ studie om den digitala förpackningen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The industry that shows the strongest growth and development online is the foodindusty. The prognosis shows that this development will only continue to increase. One problem with the online grocery shopping lies in the fact that consumers find it difficult to differentiate the product packaging. LÄS MER
3. Resurseffektivisering för ökad lönsamhet inom tryck & förpackning
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : För att vara väl förberedd för den konkurrenskraftiga marknaden inom den kommersiella tryckindustrin måste dagens företag styra upp sina verksamheter mot att bli resurseffektivare och öka lönsamhet för produktionen. Det är känt att den nuvarande marknaden kräver allt större produktionskapacitet men kunden är villig att betala mindre för produkterna. LÄS MER
4. Resurseffektivisering för ökad lönsamhet inom tryck & förpackning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : För att vara väl förberedd för den konkurrenskraftiga marknaden inom den kommersiella tryckindustrin måste dagens företag styra upp sina verksamheter mot att bli resurseffektivare och öka lönsamhet för produktionen. Det är känt att den nuvarande marknaden kräver allt större produktionskapacitet men kunden är villig att betala mindre för produkterna. LÄS MER
5. Förpackningsdesignens påverkan på konsumentens uppfattning av produktens prisklass : En visuell innehållsanalys av schampobehållare
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur förpackningsdesignen kan komma att påverka konsumentens uppfattning av produktens prisklass. En visuell innehållsanalys genomfördes av ett femtiotal schampoprodukter, detta för att plocka ut olika karaktäristiska designelement för respektive prisklass. LÄS MER