Sökning: "förpackning perception"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden förpackning perception.

  1. 1. Adoption of Sustainable Packaging Solutions for the Fish Industry : A case study on a corrugated cardboard packaging solution for fresh fish

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Andreas Kopp; Robin Falconer; [2020]
    Nyckelord :Fish industry; sustainable packaging; EPS; corrugated cardboard; diffusion of innovation; innovation adoption; sustainability; Fiskindustrin; hållbara förpackningar; EPS; wellpapp; innovationsspridning; innovationsadoption; hållbarhet;

    Sammanfattning : The rapid development of plastic production the last couple of decades has led to extensive use of plastic products and vast problems with littering, waste management and exploitation of natural resources. Due to the cheap and easy production of plastics, the world’s population has extended the limit of acceptable usage. LÄS MER

  2. 2. Is less, more? : En kvalitativ studie om den digitala förpackningen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elenor Hansson; Josefine Sinerius; [2019]
    Nyckelord :Digital packaging; visual elements; informative elements; consumer purchasing behavior; perception; low involvement products; focus group; semistructured interviews; Digital förpackning; visuella element; informativa element; konsumentköpbeteende; perception; lågengagemangsprodukter; fokusgrupp; semistrukturerade intervjuer;

    Sammanfattning : The industry that shows the strongest growth and development online is the foodindusty. The prognosis shows that this development will only continue to increase. One problem with the online grocery shopping lies in the fact that consumers find it difficult to differentiate the product packaging. LÄS MER

  3. 3. Resurseffektivisering för ökad lönsamhet inom tryck & förpackning

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Duy Nguyen; Le Shu; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att vara väl förberedd för den konkurrenskraftiga marknaden inom den kommersiella tryckindustrin måste dagens företag styra upp sina verksamheter mot att bli resurseffektivare och öka lönsamhet för produktionen. Det är känt att den nuvarande marknaden kräver allt större produktionskapacitet men kunden är villig att betala mindre för produkterna. LÄS MER

  4. 4. Resurseffektivisering för ökad lönsamhet inom tryck & förpackning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Duy Nguyen; Le Shu; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För att vara väl förberedd för den konkurrenskraftiga marknaden inom den kommersiella tryckindustrin måste dagens företag styra upp sina verksamheter mot att bli resurseffektivare och öka lönsamhet för produktionen. Det är känt att den nuvarande marknaden kräver allt större produktionskapacitet men kunden är villig att betala mindre för produkterna. LÄS MER

  5. 5. Förpackningsdesignens påverkan på konsumentens uppfattning av produktens prisklass : En visuell innehållsanalys av schampobehållare

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Anna Björkdahl; [2018]
    Nyckelord :Color; design; packaging; saturation; shampoo; white space; Design; färg; färgmättnad; förpackning; schampo; white space;

    Sammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur förpackningsdesignen kan komma att påverka konsumentens uppfattning av produktens prisklass. En visuell innehållsanalys genomfördes av ett femtiotal schampoprodukter, detta för att plocka ut olika karaktäristiska designelement för respektive prisklass. LÄS MER