Sökning: "förskola språkutveckling högläsning"
Visar resultat 16 - 20 av 198 uppsatser innehållade orden förskola språkutveckling högläsning.
16. Högläsning i förskolan : En studie om högläsning och barnens språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : .... LÄS MER
17. ”Kan vi fortsätta läsa boken nu?” : En kvalitativ studie om barns deltagande under högläsning och utformningen av deliberativa samtal
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Läsförståelsen hos barn i skolan har minskat och det diskuteras vilka insatser som behövs för att vända denna trend redan i förskolan. Vi har därför valt att skriva om högläsningen i förskolan och vilka faktorer som påverkar dess möjligheter/utformning. LÄS MER
18. Högläsning i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare främjar barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur förskollärarebeskriver sitt arbete med högläsning för att främja barnsspråkutveckling i förskolan. Valet av ämne har grundats avobservationer vid övningsförskolor när högläsning skett. LÄS MER
19. Analog och digital högläsning : En intervjustudie om högläsning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka olika sätt att arrangera analog och digital högläsning i förskolan. Anledningen till valet av undersökning är att vi knappt kunde hitta någon forskning om digital högläsning. Trots ett noggrant sökarbete. LÄS MER
20. Högläsningsaktiviteter som bidrar till barns språkutveckling : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter av att arbeta med språkutveckling genom högläsningsaktiviteter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : I studien undersöks förskollärares erfarenheter av att arbeta med språkutveckling genom högläsningsaktiviteter. Det som studeras är förskollärares sätt att planera och genomföra högläsningsaktiviteter samt på vilket sätt deras arbetssätt är gynnsamt för barns språkutveckling. LÄS MER