Sökning: "förskolans pengar"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden förskolans pengar.

  1. 1. Digitalisering i förskolan : Förskollärares samtal om digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Saga Reynols; Gabriella Hoggen Wulff; [2022]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Kompetensutveckling; Kollegialt lärande; Socialkonstruktivismen; Kvalitativ undersökning.;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av dagens samhälle är i ständig rörelse och gör ständiga avtryck i vår vardag. Den konstanta närvaron av digitala verktyg har påverkat förskolans arbetssätt och hur de ställer sig till användandet av digitala verktyg. LÄS MER

  2. 2. Alla barns rätt till delaktighet : En studie om hur och på vilka villkor förskollärare arbetar för att barn i behov av särskilt stöd blir delaktiga

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sara Jonsson; Emma Westford; [2022]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; delaktighet; förskolan; förskollärare; inkludering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare arbetar för att barn i behov av särskilt stöd ska bli delaktiga i förskolans undervisning, samt på vilka villkor förskollärare arbetar med detta. Studien bidrar till att öka kunskapen kringvilka metoder och verktyg som förskollärare kan använda sig av i arbetet med delaktighet för att stödja barn i behov av särskilt stöd, samt uppmärksamma vilka åtgärder som krävs för att förskollärare ska uppnå detta. LÄS MER

  3. 3. Utomhusmiljön i förskolan : En kvalitativ studie med fokus på pedagogers syn på användandet av förskolegårdens miljö för barns utveckling och lärande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Agnes Sigvardsson; Sara Sjögren; [2020]
    Nyckelord :Utomhusmiljö; Samspel; Artefakter; Mediering; Pedagoger;

    Sammanfattning : Studien syftar till att bidra med kunskap om verksamma pedagogers syn på förskolans utomhusmiljö för barns utveckling och lärande. Frågeställningar som hur verksamma pedagoger talar om förskolans utomhusmiljö som en lärmiljö i undervisningen samt vilket syfte pedagogerna har med utevistelse har guidat studien. LÄS MER

  4. 4. "Det får ju inte vara Candy Crush" : En intervjustudie om förskollärares val av applikationer i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Utbildningsvetenskap

    Författare :Caroline Kalles; Marie Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Applikationer; förskola; förskollärare; IKT; surfplatta;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka innehåll och urval av applikationer i förskolan samt vilket syfte förskollärare har med sina val av applikationer. Frågeställningarna i studien berör vilka applikationer som används på förskolan och hur de är utformade och designade, hur urval av applikationer sker samt syftet bakom urvalen. LÄS MER

  5. 5. Utomhuspedagogik i förskolan : En studie kring pedagogers tankar om utomhuspedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Sandra Nordin; [2015]
    Nyckelord :lärande; utevistelse;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om vad pedagoger anser att utomhuspedagogik är och hur de använder sig av den i sin verksamhet, samt vilka möjligheter och hinder de ser med utomhuspedagogik. Studien är baserad på en kvalitativ undersökningsmetod och sammanlagt intervjuades fyra pedagoger på fyra olika förskolor. LÄS MER