Sökning: "factor prices"
Visar resultat 1 - 5 av 299 uppsatser innehållade orden factor prices.
1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER
2. The Price of Power: A quantitative study of price elasticity of demand during high electricity prices in Southern Sweden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : Unprecedentedly high electricity prices became a pressing issue for consumers in 2021-2022, causing political debate and shedding light on the hourly electricity prices. Out of the four Swedish electricity areas created to facilitate an effective electricity market, this thesis will focus on SE3 and SE4 in the South of Sweden, which experienced the highest prices in 2021-2022. LÄS MER
3. Orsaker till och åtgärder för att förbättra ekonomin i förstagallringar på Åland
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Röjningsbehovet på Åland är stort och andelen eftersatta ungskogar ökar för varje år. Det ekonomiska utfallet i förstagallringar är väldigt dåligt och i många fall obetydlig, vilket gör att intresset för att röja är litet. Det leder många gånger till att ungskogarna röjs för sent och ibland uteblir röjningen helt. LÄS MER
4. Kostar det att undvika skjutningar? : En kvantitativ studie kring skjutningars påverkan på bostadspriser i Stockholm
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Att välja var man ska bo är ett stort beslut för människor där många faktorer spelar in. Med den växande kriminella närvaron och skjutvåldet i Sverige som det ofta skrivs om i media är det inte orimligt att tro att även detta spelar in, människor vill vara trygga där de bor. LÄS MER
5. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER