Sökning: "fashion image"

Visar resultat 16 - 20 av 311 uppsatser innehållade orden fashion image.

  1. 16. Bad Bitch, White Witch : A Study of the Crossover Star Personas of Supermodel-Actors Devon Aoki and Abbey Lee

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Filmvetenskap

    Författare :Aléks J. Forsenberg; [2023]
    Nyckelord :Supermodel-actors; Stardom; Celebrity; Star personas; Devon Aoki; Abbey Lee; Action film; Horror film; Bodily capital; Whiteness; Asian stereotypes; Modelling; Supermodels; Fashion models;

    Sammanfattning : While it is very common for supermodels to make the occasional foray into cinematic performance, and some of them manage to turn these forays into full-time careers in acting, it is very rare that supermodel-actors are afforded any academic attention. This thesis seeks to change this through a case study of two supermodel-actors: Devon Aoki and Abbey Lee. LÄS MER

  2. 17. Trainable Region of Interest Prediction: Hard Attention Framework for Hardware-Efficient Event-Based Computer Vision Neural Networks on Neuromorphic Processors

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Cina Arjmand; [2023]
    Nyckelord :Artifical Intelligence; Machine Learning; Neuromorphic Engineering; Computer Vision; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Neuromorphic processors are a promising new type of hardware for optimizing neural network computation using biologically-inspired principles. They can effectively leverage information sparsity such as in images from event-based cameras, and are well-adapted to processing event-based data in an energy-efficient fashion. LÄS MER

  3. 18. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Nord Lobos; Edvin Wincent; Samuel Martinez; [2023]
    Nyckelord :Luxury fashion; e-luxury; brand identity; cultural branding; brand management; Lyxmode; e-luxury; varumärkesidentitet; cultural branding; brand management;

    Sammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER

  4. 19. Text-Driven Fashion Image Manipulation with GANs : A case study in full-body human image manipulation in fashion

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Reza Dadfar; [2023]
    Nyckelord :Multimodal fashion image editing; Generative adversarial network inversion; Text-driven image manipulation; TD-GEM; Multimodal modebildredigering; Generativa adverserial Nätverk inversion; Text-driven bildmanipulation; TD-GEM;

    Sammanfattning : Language-based fashion image editing has promising applications in design, sustainability, and art. However, it is considered a challenging problem in computer vision and graphics. The diversity of human poses and the complexity of clothing shapes and textures make the editing problem difficult. LÄS MER

  5. 20. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER