Sökning: "fashion image"
Visar resultat 16 - 20 av 311 uppsatser innehållade orden fashion image.
16. Bad Bitch, White Witch : A Study of the Crossover Star Personas of Supermodel-Actors Devon Aoki and Abbey Lee
Master-uppsats, Stockholms universitet/FilmvetenskapSammanfattning : While it is very common for supermodels to make the occasional foray into cinematic performance, and some of them manage to turn these forays into full-time careers in acting, it is very rare that supermodel-actors are afforded any academic attention. This thesis seeks to change this through a case study of two supermodel-actors: Devon Aoki and Abbey Lee. LÄS MER
17. Trainable Region of Interest Prediction: Hard Attention Framework for Hardware-Efficient Event-Based Computer Vision Neural Networks on Neuromorphic Processors
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknikSammanfattning : Neuromorphic processors are a promising new type of hardware for optimizing neural network computation using biologically-inspired principles. They can effectively leverage information sparsity such as in images from event-based cameras, and are well-adapted to processing event-based data in an energy-efficient fashion. LÄS MER
18. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER
19. Text-Driven Fashion Image Manipulation with GANs : A case study in full-body human image manipulation in fashion
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Language-based fashion image editing has promising applications in design, sustainability, and art. However, it is considered a challenging problem in computer vision and graphics. The diversity of human poses and the complexity of clothing shapes and textures make the editing problem difficult. LÄS MER
20. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER