Sökning: "fashion society"

Visar resultat 16 - 20 av 311 uppsatser innehållade orden fashion society.

  1. 16. Unveiling Sustainability Reports : A multi-method research of sustainable issues raised in sustainability reports in the fast fashion industry.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Josefin Johnsson; Rebecca Dyring-Bro; Ronja Sten; [2023]
    Nyckelord :Customer awareness; Transparency; Sustainability reports; Fast fashion; Pollution - Sustainable development; Climate impact; Environmental footprint; Sustainability Awareness  ;

    Sammanfattning : Sustainability has over the years been of interest and not least to the fast fashion industry. The phenomenon of sustainability reports has therefore occurred by small and large companies produced for society today. Companies present a list of past, present and future sustainable activities to suppliers, competitors, shareholders and customers. LÄS MER

  2. 17. #I SAMARBETE MED FAST FASHION : En kvantitativ studie om hur influencer marketing påverkar Generation Zs köpbeteende inom fast fashion konsumtion online.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Rasmus Hedin; Moa Jernberg; Julia Thelenius; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; fast fashion Generation Z.;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Julia Thelenius 000429      Moa Jernberg 001215      Rasmus Hedin 011029 Titel: #I SAMARBETE MED FAST FASHION: En kvantitativ studie om hur influencer marketing påverkar Generation Zs köpbeteende inom fast fashion konsumtion online. Handledare: Annoch Hadjikhani Nyckelord: Influencer marketing, fast fashion & Generation Z. LÄS MER

  3. 18. Buy Now, Pay Later: Assessing the Financial and Behavioral Implications for Gen-Z Consumers in the USA

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Feseha Gebeyehu; Avraam Mavridis; [2023]
    Nyckelord :BNPL; Gen-Z; Impulsive spending; Overconsumption; Debt; Credit; Financial Wellbeing;

    Sammanfattning : Background: The payment methods available to consumers for online purchases have evolved over time, with options ranging from debit and credit cards to e-wallets like PayPal and Apple Pay. Among these methods, Buy Now Pay Later (BNPL) has emerged as a significant payment method alternative. LÄS MER

  4. 19. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Fahlberg; Thea Richter Malm; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Supply Chain Management; Modeindustrin; Hållbarhet; Hållbarhetsarbete; Digital marknadsföring; Digitala kanaler; Hemsida; Sociala medier; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER

  5. 20. Hållbar marknadskommunikation - Genuint ansvarstagande eller ett spel för galleriet? : En kritisk diskursanalys av H&M:s och Lindex:s hållbara marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnéa Svensson; Rina Sekiraca; [2023]
    Nyckelord :Marketing Communication; Sustainability; Fast fashion; Critical Discourse Analysis; Framing; Public Relations;

    Sammanfattning : The climate crisis that the world is facing has resulted in a generally greater awareness about how climate friendly the products that we consume are. This has led companies all over the world to develop their sustainability marketing communication in order to attract consumers. LÄS MER