Sökning: "follower perspective"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden follower perspective.
1. The complexity of cancel culture: : Unveiling the personal and social drivers that influences the decision to cancel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The rise of social media has emerged the social phenomena called cancel culture, where individuals hold influencers and endorsed brands accountable for perceived immoral actions. Cancel culture originates from a desire for social justice, where the consequences of those cancelled could be temporary and long-lasting reputational damage. LÄS MER
2. Co-construction of Leadership in an Intercultural Context from a Follower’s Perspective : A Qualitative Case Study in the Finance Industry about the Dyadic Relationship between Manager and Employee
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Introduction: The co-construction of leadership is a relatively new theoretical concept thatis growing in demand in the field of science. Since our global workforce becomes moreheterogenous and attitudes towards leader-follower relationships evolve, a successfulinteraction between leaders and followers becomes more central to the overall functioningof an organisation. LÄS MER
3. Ligger ledarskapet i medarbetarens händer? : En studie om ledarskap ur ledarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Ligger ledarskapet i medarbetarens händer? - En studie om ledarskap ur ledarens perspektiv Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Josefin Aronsson och Anton Lindström Handledare: Monika Wallmon Datum: 2023 – januari Syfte: Studiens syfte är att ur ledarens perspektiv undersöka hur ledarskapet påverkas av relationen mellan en ledare och en medarbetare. Mer specifikt, vilka konsekvenser det får i form av eventuell diskriminering av medarbetare eller för vilken utsträckning som ledaren delegerar egenmakt till medarbetaren. LÄS MER
4. Influencer marketing inspirerar modeintresserade följare : En studie om hur följare på Instagram uppmuntras att handla modeprodukter av influencers
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur följare på olika sätt uppmuntras av influencers att köpa modeprodukter på Instagram, utifrån ett informatikperspektiv i den digitala kontexten. Syftet är att öka förståelsen för hur en följare på olika sätt uppmuntras att köpa modeprodukter som marknadsförs av en influencer på Instagram, vilket även kan ge förståelse för hur modeföretag strategiskt kan arbeta med influencer marketing. LÄS MER
5. Leadership Roles and Misalignment in the Workplace : A quantitative approach to analyzing employee engagement from a follower perspective.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Title: Leadership Roles and Their Misalignment in the Workplace - A quantitative approach to analyzing employee engagement from a follower perspective. Leadership is a concept that has been studied for centuries and there are multiple theories, concepts, and understandings on the subject. LÄS MER