Sökning: "foreign language motivation"

Visar resultat 21 - 25 av 167 uppsatser innehållade orden foreign language motivation.

  1. 21. Gymnasieelevers motivation, kunskapsmässiga och framtida mål i ämnet spanska

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Rebecka Biro; [2023]
    Nyckelord :foreign language learning; foreign language study; goal; ideal L2 self; integrative motivation; intrinsic and extrinsic motivation; motivation; Spanish; target; ideal L2 self; inre och yttre motivation; integrativ motivation; moderna språk; motivation; mål; självbilder; spanska; språkinlärning; språkstudier;

    Sammanfattning : Elevers motivation samt kunskapsmässiga och framtida mål i spanska undersöks utifrån enkätsvar från 77 gymnasieelever i steg 3 och 4 samt intervjuer med två elever i steg 5. Arbetets teoretiska ramverk utgörs av tre motivationsteorier: self-determination theory (Deci & Ryan, 1985) med begreppen inre och yttre motivation, the socio-educational model (Gardner, 2001) med begreppet integrativ motivation och L2 Motivational Self System (Dörnyei, 2009) med begreppet ideal L2 self. LÄS MER

  2. 22. CLIL and CBI in Relation to Motivation in the ESL classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nora Mårtensson; Ella Östrand; [2023]
    Nyckelord :Content and Language Integrated Learning; CLIL; Content Based Instruction; CBI; Second Language Learning; English Second Language Learning; ESL; Motivation; Foreign Language Learning; Primary School; Educational Research;

    Sammanfattning : In this paper we explore language learning in relation to motivation. The correlation between teachers' didactic choices and their relation with the learners is crucial to create motivation. LÄS MER

  3. 23. Las expectativas y la motivación en la asignatura de español como lengua moderna : Un estudio en alumnos de noveno grado en la escuela obligatoria

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Spanska

    Författare :Malin Johansson; [2023]
    Nyckelord :Motivation; expectations; curriculum Lgr 22 ; compulsory School; Modern Languages; Motivación; expectativas; plan de estudios Lgr22 ; escuela obligatoria; lengua extranjera;

    Sammanfattning : En esta tesina se reporta una investigación sobre las expectativas y la motivación que los alumnos tienen en la escuela obligatoria, noveno grado, con respecto a la asignatura de español como lengua extranjera. El estudio se basa en un cuestionario y cinco entrevistas. LÄS MER

  4. 24. Graphic Novels and Reading:The impact of reading graphic novels in theupper secondary classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sanna Hedin; Cathrine Flymén; [2023]
    Nyckelord :Graphic Novel; English as a Foreign Language; Reading Motivation; Reading Comprehension; Multiliteracy; Critical Literacy;

    Sammanfattning : According to recent reports (Dahlberg & Jarnlo, 2021), young Swedish people are amongthose who read the least number of printed books in the world. This study aims to investigatewhat current research postulates regarding how reading graphic novels may affect the readingmotivation, cultural awareness, and critical literacy, among upper secondary school students. LÄS MER

  5. 25. El uso y la percepción de estrategias motivacionales en la enseñanza de español como lengua extranjera en un instituto de Gotemburgo. Un estudio empírico

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Rebecca Lucena Wallin; [2022-08-29]
    Nyckelord :Motivation; Motivational strategies; Spanish as a foreign language; Empirical study; Observations; Questionnaires;

    Sammanfattning : It has been proven that teachers in language classes have a big role in motivating their pupils in their learning. Nonetheless, the literature review will show that there are not many empirical studies in Sweden about how Spanish language teachers use motivational strategies in their classrooms with the intention of motivating their students. LÄS MER