Sökning: "foreign language motivation"

Visar resultat 6 - 10 av 167 uppsatser innehållade orden foreign language motivation.

  1. 6. Effects on EFL Students’ Motivation and Development using Formative Assessment

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nora Asllani; Rahmana Kosuta; [2023]
    Nyckelord :Formative assessment; Student motivation; Student development; Second language acquisition; EFL; Upper secondary school;

    Sammanfattning : In recent years, research has been done on formative assessment and its connection to student motivation and development, showing both benefits and disadvantages of using the practice. This study investigates further how formative assessment affects students’ motivation and language development in an EFL (English as a foreign language) context, and the possibilities of implementing formative assessment in Swedish upper secondary classrooms. LÄS MER

  2. 7. Mi ansiedad aumenta cuando los demás me escuchan : Un estudio acerca de la ansiedad lingüística en la escuela secundaria sueca en español como lengua extranjera

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Rasmus Båverud; [2023]
    Nyckelord :Foreign Language Anxiety; motivation; intrinsic motivation; extrinsic motivation; ELE; foreign language; second language; L2.; Ansiedad lingüística en una lengua extranjera; motivación; motivación intrínseca; motivación extrínseca; ELE; lengua extranjera; segunda lengua; L2.;

    Sammanfattning : Este estudio se centra en la ansiedad lingüística y sus efectos en la asignatura de lenguas modernas, más exactamente, en la enseñanza del español a nivel secundario. El propósito es averiguar de qué manera la ansiedad lingüística afecta a los estudiantes, su motivación y relaciones en el aula, con otros estudiantes y con sus profesores. LÄS MER

  3. 8. Learning a foreign language in the outdoors : Perceptions of foreign language anxiety and foreign language enjoyment of primary students and teachers when learning English in an outdoor setting

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Alba Besora Morlans; [2023]
    Nyckelord :Outdoor Education; Foreign Language Learning; Foreign Language Anxiety; Foreign Language Enjoyment; Outdoor Language Learning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore how outdoor education (OE) can influence foreign language anxiety (FLA) and foreign language enjoyment (FLE) when primary students are learning English as a foreign language (EFL). The design was a pre-post intervention study with two experimental groups of 3rd graders of a Catalan state school that participated in an outdoor English session. LÄS MER

  4. 9. Individens förutsättningar och val på arbetsmarknaden i ett främmande land : En kvalitativ undersökning om ukrainska flyktingars etableringsprocess i Sverige ur ett individperspektiv

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Olga Anikeeva; Vega Jevsadén; [2023]
    Nyckelord :Sense of Coherence; Careership; career; career guidance; refugees; establishment process; KASAM; Careership; etablering; flyktingar; karriär; karriärvägledning; etableringsprocess;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur de ukrainska flyktingarna i uppsatsen uppleveromställningsprocesser och gör karriärval på den svenska arbetsmarknaden. Det är en kvalitativundersökning som grundas på Careership och KASAM teorierna. LÄS MER

  5. 10. Motivation im Fremdsprachenunterricht für Deutsch : Eine Untersuchung der Motivation im Fremdsprachenunterricht an zwei schwedischen Gymnasien

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Noemi Paping; [2023]
    Nyckelord :Fremdsprachenunterricht; Deutsch; Schweden; Gymnasien;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate what motivates pupils at two Swedish gymnasiums while attending German classes. The study also compares pupils' attitude towards various aspects in the classroom depending on if they are internally or externally motivated. LÄS MER