Sökning: "frågeformuleringar"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet frågeformuleringar.
6. Bedömning i matematik i lågstadiet : En litteraturstudie om bedömningsformer i matematik och reliabiliteten i prov med flervalsfrågor.
M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att ta reda på vilken bedömningsform som främjar elevers utveckling i matematik samt hur reliabiliteten i ett matematikprov påverkas av flervalsfrågor. Bedömning har lika stor del i undervisningen som kunskapsförmedlingen. LÄS MER
7. Pedagogers delaktighet i barns fria lek. En intervjustudie på fritidshem utifrån barns och pedagogers perspektiv
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Abstract I den här studien har vi intresserat oss för fri lek och undersökt hur pedagoger och barn resonerar kring pedagogers roll i den fria leken. Den fria leken har en stor roll i fritidshemsverksamheten, men tidigare forskning har fokuserat på förskolor. LÄS MER
8. Kärlekens många ansikten. Ett lärstilsprojekt vid en kommunal gymnasieskola, baserat på Dunn & Dunns Learning Style Model.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte och frågeformuleringar Uppsatsens syfte är att undersöka om Dunn & Dunns Learning Style Model kan vara en metod som är skolutvecklande samt om modellen möjliggör att elever motiveras och engageras i sina gymnasiestudier. Frågor: - Ger arbete utifrån Dunn & Dunns Learning Style Model möjlighet till skolutveckling? - Hur uppfattar eleverna lärstilsarbete, utifrån Dunn & Dunns Learning Style Model? - Skapar modellen inlärningsmöjligheter, engagemang, förståelse och motivation? Metod Undersökningen är kvalitativ, där datainsamlingsmetoden består av öppna frågor i en enkät. LÄS MER
9. Må bra i skolan : Högstadieelevers föreställningar och förslag på förbättringar gällande hälsa i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för omvårdnad, hälsa och kulturSammanfattning : SYFTET: Syftet med denna uppsats är att undersöka högstadieelevers föreställningar om hälsa i skolan. Vi kommer att besvara följande frågeformuleringar: Hur upplever elever sin skolmiljö ur ett hälsoperspektiv? Vad är det som gör att eleverna mår bra i skolan/Vad upplever eleverna själva som viktiga hälsobestämmande faktorer? Hur ser nuläget ut och hur skulle ett önskat läge kunna se ut? METOD: I denna undersökning har vi använt oss utav kvalitativ intervjumetod med en fenomenologisk ansats. LÄS MER