Sökning: "frågeformuleringar"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade ordet frågeformuleringar.

  1. 6. Bedömning i matematik i lågstadiet : En litteraturstudie om bedömningsformer i matematik och reliabiliteten i prov med flervalsfrågor.

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Elin Alderfalk; Vanessa Forsyth; [2015]
    Nyckelord :Matematik; lågstadiet; bedömning; formativ; flervalsfrågor; reliabilitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna litteraturstudie är att ta reda på vilken bedömningsform som främjar elevers utveckling i matematik samt hur reliabiliteten i ett matematikprov påverkas av flervalsfrågor. Bedömning har lika stor del i undervisningen som kunskapsförmedlingen. LÄS MER

  2. 7. Pedagogers delaktighet i barns fria lek. En intervjustudie på fritidshem utifrån barns och pedagogers perspektiv

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Matilda Lingegård; [2015]
    Nyckelord :lek; fri lek; pedagogers delaktighet; fritidshem;

    Sammanfattning : Abstract I den här studien har vi intresserat oss för fri lek och undersökt hur pedagoger och barn resonerar kring pedagogers roll i den fria leken. Den fria leken har en stor roll i fritidshemsverksamheten, men tidigare forskning har fokuserat på förskolor. LÄS MER

  3. 8. Kärlekens många ansikten. Ett lärstilsprojekt vid en kommunal gymnasieskola, baserat på Dunn & Dunns Learning Style Model.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Ellinor Dyne; [2009-03-30]
    Nyckelord :skolutveckling; lärstilsarbete; engagemang; motivation;

    Sammanfattning : Syfte och frågeformuleringar Uppsatsens syfte är att undersöka om Dunn & Dunns Learning Style Model kan vara en metod som är skolutvecklande samt om modellen möjliggör att elever motiveras och engageras i sina gymnasiestudier. Frågor: - Ger arbete utifrån Dunn & Dunns Learning Style Model möjlighet till skolutveckling? - Hur uppfattar eleverna lärstilsarbete, utifrån Dunn & Dunns Learning Style Model? - Skapar modellen inlärningsmöjligheter, engagemang, förståelse och motivation? Metod Undersökningen är kvalitativ, där datainsamlingsmetoden består av öppna frågor i en enkät. LÄS MER

  4. 9. Må bra i skolan : Högstadieelevers föreställningar och förslag på förbättringar gällande hälsa i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för omvårdnad, hälsa och kultur

    Författare :Malin Ibeh; Albina Imsirovic; Linda Rosengren; [2009]
    Nyckelord :Hälsa; hälsofrämjande; skolmiljö; KASAM;

    Sammanfattning : SYFTET: Syftet med denna uppsats är att undersöka högstadieelevers föreställningar om hälsa i skolan. Vi kommer att besvara följande frågeformuleringar: Hur upplever elever sin skolmiljö ur ett hälsoperspektiv? Vad är det som gör att eleverna mår bra i skolan/Vad upplever eleverna själva som viktiga hälsobestämmande faktorer? Hur ser nuläget ut och hur skulle ett önskat läge kunna se ut? METOD: I denna undersökning har vi använt oss utav kvalitativ intervjumetod med en fenomenologisk ansats. LÄS MER