Sökning: "gamer culture"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden gamer culture.

  1. 1. When You Wish Upon a Character Banner: An Exploratory Discourse Analysis of a Genshin Impact Player Community

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Sophia Al-Nawasreh; Alex Andersson; [2022]
    Nyckelord :gacha; Genshin Impact; community of practice; gaming communities; Discord communities; F2P; free to play; gacha; Genshin Impact; praxisgemenskap; spelgemenskaper; Discord-gemenskaper; F2P; free to play;

    Sammanfattning : An exploratory discourse analysis was performed on a community of practice based on Discord, an instant messaging platform. The community of practice is a group of gamers (people who play video games), dedicated to the cross-platform free-to-play game Genshin Impact. LÄS MER

  2. 2. “MORE FEMINIST BULLSHIT”Exploring Sexism and the Battle Over Gender Construction in Video Game Discourse Communities

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Ola Nenzelius; [2021-02-09]
    Nyckelord :Video games; Women in games;

    Sammanfattning : Abstract: Thisstudyexplores gender construction in video game discourse communities, using Critical Discourse Analysis(CDA)as a theoretical frameworktogetherwith a quantitative, corpus linguistic methodology.Discourse samples weretaken from five online content creators for World of Warcraft(WoW)who react to the four Shadowlands: Afterlivestrailers for theWoW expansion released in November of 2020. LÄS MER

  3. 3. Game Complex

    Master-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :JIN GU; [2020]
    Nyckelord :game complex;

    Sammanfattning : This project is a new type of game center in the "game paradise" Akihabara, Tokyo. In Japan, anime, cosplay, Game industry and virtual world have developed very mature and attractive, while in the reality society, most people are under great pressure. LÄS MER

  4. 4. Vem är en gamer? : En diskursanalys på Reddits subforum R/gaming, R/twoxchromosomes och Battlefields egna sociala forum efter släppet av Battlefield V

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Genusvetenskap

    Författare :Isabelle Norman; [2020]
    Nyckelord :Gamer; Masculinity; Reddit; Online culture; gender; Gaming culture; computergames; stereotypes; identity;

    Sammanfattning : In this study I use critical discourse analysis on two different social platforms, Reddit and Battlefields own social platform, where I look for discourses around gamers and masculinity. I use the R.W Connells theories around hegemonic masculinity and E.K Sedgwicks theories around Homosociality to read my material. LÄS MER

  5. 5. "Jag är bara där för att ha kul och spela spel"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Pleurat Baqaj; [2018]
    Nyckelord :Butler; Gaming; Könsroller; MMORPG; Onlinespel; Performativitet; World of Warcraft; Gender roles; Onlinegaming; Performativity;

    Sammanfattning : Onlinespel fortsätter att växa för varje år och har på ett decennium gått ifrån att vara en trevlig sidosyssla till att tas som arbete. Nutida studier visar att den stereotypiske gamern inte längre existerar. Gruppen gamers är en diversifierad grupp människor ifrån alla världens länder, båda könen inräknade. LÄS MER