Sökning: "generation y och employer branding"
Visar resultat 6 - 10 av 58 uppsatser innehållade orden generation y och employer branding.
6. Generation Y och Employer Branding : En kvalitativ studie av vad unga vuxna i kommunikatörsyrket söker hos en arbetsgivare
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka vad som attraherar och motiverar individer från generation Y i kommunikatörsyrket att söka sig till en viss arbetsgivare. Studien genomfördes med kvalitativ forskningsansats i form av semistrukturerade digitala intervjuer. LÄS MER
7. ”Det ska passa dem, så nog är de bortskämda allt.” : En kvalitativ studie om employer brand och generation wh(Y) i geografiska kontexter.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka huruvida fastställd employer branding-strategi i enstor koncern kan vara framgångsrik för att attrahera och behålla generation Y oberoendeplaceringsort i Sverige. Studien har genomförts i en svensk koncern med cirka 16 000 anställdafördelat i 50 länder varav 7 000 är anställda i Sverige och placerade i hela landet. LÄS MER
8. Attraktiv arbetsplats : En kvalitativ studie av generation X och generation Y's upplevelser
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka generation X och generation Y’s upplevelse av vad som utgör en attraktiv arbetsplats. Studien utgick från en kvalitativ ansats där datamaterialet samlades in genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
9. Ett förbättringsarbete av elevhanteringsprocessen på LFV
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Att attrahera, behålla och utveckla rätt kompetens är någonting alla företag behöver uppmärksamma och kontinuerligt arbeta med för att uppnå. Genom att företag uppvisar att de är attraktiva arbetsgivare via ett gott rykte och en gripande introduktion för nyanställda kan de locka och bibehålla kvalificerade medarbetare. LÄS MER
10. Anamma det hälsosamma : En kvalitativ studie om hur organisationers bakomliggande motiv påverkar införandet av hälsofrämjande aktiviteter och åtgärder
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva organisationers hur bakomliggande motiv påverkar införandet av hälsofrämjande aktiviteter och åtgärder. Metod: Kvalitativ studie med en induktiv ansats. Det empiriska materialet samlades in genom semistrukturerade intervjuer med elva informanter. LÄS MER