Sökning: "gifted content"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden gifted content.
1. Särbegåvning i en mångkulturell skola : En litteraturgranskning om särskilt begåvade elever med migrationsbakgrund
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Den svenska skolan präglas av många missuppfattningar om särskild begåvning. Elever som är särbegåvade förväntas exempelvis ofta prestera högt och lyckas i skolan utan några särskilda stödinsatser. Men tidigare forskning har visat att de tvärtom ofta upplever svårigheter i skolan. LÄS MER
2. "A book is not like any other commodity" : A qualitative study on Swedish bookfluencers, labour, and aspirations.
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The thesis focuses on bookfluencers – content creators that create content about books and reading. The study explores how they perceive the gifted books they receive from book publishers and other actors, which they are expected to create content about – often unpaid. LÄS MER
3. Särskild begåvning : Alla elevers rätt till en livslång lust att lära
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : This thesis aims to illustrate the didactical challenges with giftedness. The research questions for the thesis are “what definitions of giftedness has research developed?” and “how can gifted children be supported within social science subjects?”. The method of the thesis is a literature research strategy. LÄS MER
4. Kvinnors representation i tv-spel : En studie om genus i Elden Ring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka moderna tv-spel utifrån ett feministiskt perspektiv. Hur mycket misogyni finns det och hur uttrycker det sig i så fall. LÄS MER
5. The effect of influencer marketing on the buying behavior of young consumers : A study of how the purchase intention of young consumers is affected by brands within the fashion and beauty industries
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Background: In marketing today, influencer marketing has become a very efficient tool for companies within the beauty and fashion industry. With the utilization of social media and social media influencers, it become easy for brands to promote products and reach large audiences. LÄS MER