Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Förändrade konsumentbeteendens påverkan på dagligvaruhandlare En kvalitativ studie om hur två dagligvaruhandlare har anpassat verksamheten efter nya konsumentbeteenden till följd av omvärldsförändringar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gisela Hansson Stenum; Alice Larsson; [2023-09-01]
    Nyckelord :konsumentbeteende; dagligvaruhandel; Covid-19; pandemi; Ukraina-kriget; inflation.;

    Sammanfattning : Sedan 2019 har både Covid-19 och ökad inflation påverkat världen på flera sätt. Bland annat har kunder ändrat beteenden, vilket har tvingat företag att anpassa sina verksamheter. LÄS MER

  2. 2. Generation Z vs. tidigare generationer : En jämförande studie av olika generationers ledarskapsvärderingar vid organisationsförändringar 

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Linnéa Hansson; Sandra Ihd; [2023]
    Nyckelord :Organizational change; generational differences; Generation Z; transformative leadership; Organisationsförändring; generationsskillnader; Generation Z; transformativt ledarskap;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att belysa medarbetarnas värderingar under organisationsförändringar och därigenom få förståelse för hur Generation Z skiljer sig från tidigare generationer. Syftet med denna studie är att undersöka och jämföra värderingar av ledarskap mellan Generation Z och tidigare generationer vid organisationsförändringar. LÄS MER

  3. 3. Närståendes erfarenheter av palliativ vård i hemmet : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för hälsovetenskaper (from 2013)

    Författare :Alexandra Höök Hansson; Charlotte Larsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. The "green" generation Z : An exploratory study on how greenwashing affects consumers' attitude formation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lovisa Larsson; Gustav Hansson; Alice Smygegård; [2022]
    Nyckelord :Greenwashing; Attitude formation; Attitude; ABC-model; Affect; Behavior; Cognition; Hierarchy of affects; Fast fashion;

    Sammanfattning : Background: Consumers are today valuing sustaible brands and products, and green advertising has become an important part of marketing. Sometimes brand do not live up to their green claims and perform what is known as greenwashing. LÄS MER

  5. 5. Äldre människors påverkan och hantering av restriktioner under Covid-19 : en scoping review

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Cecilia Hansson; Towe Larsson; [2022]
    Nyckelord :older people; isolation; loneliness; pandemic; COVID-19; restrictions; äldre människor; isolering; ensamhet; pandemi; Covid-19; restriktioner;

    Sammanfattning : I början av 2020 drabbades världen av Covid-19, och med pandemins intåg följde restriktioner för allmänheten av olika slag. WHO klassade äldre människor över 60 år som en riskgrupp och de tvingades till skyddande hälsobeteenden, som bland annat att undvika att ta emot besök i sitt hem som inte är helt nödvändigt, samt undvika folktäta platser. LÄS MER