Sökning: "heterogena och homogena grupper"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden heterogena och homogena grupper.
1. Gruppering i matematikundervisning : En granskning av nivå- och blandad gruppering i ljuset av de fem dimensionerna för kraftfulla matematiska klassrum.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : I denna studie diskuteras betydelsen av olika grupperingsmetoder inom skolan, med särskilt fokus på nivå- och blandad gruppering inom matematikundervisningen. Studien grundar sig på en analys av tidigare forskning som är framtagen från databasen ERIC (EBSCO) som har analyserats och satts in i en kategoriseringstabell. LÄS MER
2. Homogeneous and heterogeneous ability grouping in the EFL classroom : A study of teachers' experience and views regarding homogeneous and heterogeneous ability groups
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : In this qualitative case-study, EFL teachers’ experience and views regarding homogeneous and heterogeneous ability groups are investigated. Four EFL teachers working in the Introduction program in upper secondary school were interviewed through semi-structured questions. The interviews were held individually and conducted by the researcher. LÄS MER
3. Identification of Phenotypes in Cardiac Arrest Patient Cohorts
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : In this thesis, it is analysed if cardiac arrest patients can be grouped into similar clusters based on different underlying conditions and clinical variables and if there is a difference between clusters in either mortality or neurological outcome as measured by the Cerebral Performance Categories (CPC) scale. The two data sets both contain a targeted temperature management variable which indicates whether or not patients are cooled down upon arrival as well as a variety of continuous and categorical variables. LÄS MER
4. Man måste fånga dem [högpresterande elever] direkt, annars tappar man dem : En kvalitativ undersökning om lärares differentiering gällande elever som presterar högt i matematikämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Att individanpassa undervisningen är en grundläggande värdering som genomsyrar skolväsendet, vilket även innefattar högpresterande elever i matematik. Hur lärare anpassar sin undervisning för att gynna högpresterande elever i matematik i årskurs 1-6 kan se olika ut. LÄS MER
5. Lärares uppfattningar av nivågrupperingar i matematikundervisningen på mellanstadiet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med studien var att synliggöra lärares uppfattningar gällande nivågrupperingar. Nivågrupperingar har visat sig vara ett kontroversiellt ämne som det forskats om i ett sekel och forskare är inte överens om dess för- och nackdelar i matematikundervisningen. LÄS MER