Sökning: "howe"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet howe.
1. Rörelsens plats, i skuggan av texten. - En undersökning om hur en kan skapa större utrymme för fysiskt utforskande i en repetitionsprocess
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : Hur kan man skapa ett större utrymme för fysiskt undersökande under en repetitionsprocess på teatern? Utifrån egna erfarenheter som skådespelare har jag lagt märke till att fysiskt undersökande och dess potential generellt sett ej tas tillvara under repetitionprocesser. Väldigt ofta står texten i fokus och rörelsen blir sekundär. LÄS MER
2. Relationsskapande i skyddsutrustning - Kuratorers erfarenheter från Covid-19
Master-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The Covid-19 pandemic had a global effect on both the world as well as Swedish healthcare. For example, new guidelines for wearing protective equipment were required. However, the protective equipment created several barriers to communication. LÄS MER
3. A systematic review and meta-analysis of age discrimination in recruitment
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Correspondence and vignette experiments have already been an important part of measuring discrimination in hiring decisions for several decades, especially in terms of ethnic discrimination. Although the body of evidence is growing, no study has provided a systematic overview of age discrimination in recruitment before. LÄS MER
4. Värdeskapande för arbetssökande : Hur e-rekryterare kan attrahera arbetssökande och uppmuntra fortsatt användande
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : PROBLEM DEFINITION: E-recruiters have two customer segments to look after, job seekers and employers. Value for these two segments is created by the e-recruiter when communication and information between employer and job seeker is facilitated. Job seekers evaluate e-recruiters based on the value proposition that is offered. LÄS MER
5. Läsförståelse och multimodala texter : En kvalitativ studie om lågstadielärares erfarenheter av att arbeta med multimodala texter och läsförståelse
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Läs & skrivSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka verksamma 1-3-lärares uppfattning om användningen av multimodala texter i undervisningen och hur multimodala texter kan stödja elevers läsförståelse. För att kunna besvara syftet har följande forskningsfrågor besvarats: · Vilka medier förekommer i lärarnas undervisning? · Vilka modaliteter förekommer i multimodala texter som lärarna använder? · Hur integrerar lärarna multimodala texter för att utveckla elevers läsförståelse? Studien utgår från ett socialsemiotiskt perspektiv som har som utgångspunkt i tecken och deras egenskaper och funktioner. LÄS MER