Sökning: "human resource students"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden human resource students.

  1. 1. ”ChatGPT, världens bästa morsa?” : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares erfarenheter avartificiell intelligens i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Daniel Björklund; [2024]
    Nyckelord :Artifical intelligence; ChatGPT; social studies; teachers experience;

    Sammanfattning : Artifical intelligence is a part of the progress of the digitalization in the society. Language models such as ChatGPT have the ability to answer questions posed by the user as well as to produce texts that resemble human writing. However, the use of language models is not without risk. LÄS MER

  2. 2. Empati och dömande: Historiedidaktik och mänskliga rättigheter : Empati och dömande: Historiedidaktik och mänskliga rättigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Joel Spångberg; Ruben Antius; [2024]
    Nyckelord :Empati; dömande; mänskliga rättigheter; historiemedvetande; flerperspektivism; genetiskt perspektiv; genealogiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Human rights are a relatively modern term that has a key role in our globalized society. Before human rights were developed, European colonialism was dominating the world arena and the rights that came with it. LÄS MER

  3. 3. Artificiell intelligens som studieverktyg : En kvalitativ studie om hur studenter upplever att AI kan främja studieteknik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Ebba Spjutö; [2023]
    Nyckelord :Artificiell Intelligens in education; AIEd; Educational technology; Edtech; student; study techniques; Resource-based learning; Artificiell Intelligens inom utbildning; AIEd; Educational technology; Edtech; student; studieteknik; Resource-based learning;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) utvecklas inom bland annat utbildning och teknikens roll inom lärosäten diskuteras i stor utsträckning. AI och dess förmåga besitter möjlighet att leda till innovationer inom lärande och om AI används till sin fulla potential har tekniken förmåga att förstärka människans intelligens. LÄS MER

  4. 4. Unleashing the Awareness of Sustainable Human-Computer Interaction (HCI) Among Youth: : Bridging the Knowledge Gap and EmpoweringFuture Sustainable Designers

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Mariam Basyouny; Aleksandra Männik; [2023]
    Nyckelord :Sustainable HCI; Sustainable Interaction Design; Digital Technology; Digital Carbon Footprint; Digital Sustainability; Eco-feedback Technology; Young Designers; Digital Design.;

    Sammanfattning : This research paper aims to explore the knowledge gap among young designers in relation to sustainable human-computer interaction (HCI), focusing on Interaction Design, and investigating the necessary resources for designing sustainable HCI. Lack of knowledge among young designers regarding sustainable practices in digital design contributes to the overconsumption of energy, and increased carbon emissions, highlighting the need to raise awareness and bridge the knowledge gap in Sustainable Human-Computer Interaction (HCI) design among youth. LÄS MER

  5. 5. “Allt det här jag lärt mig, hur ska jag kunna applicera det på ett jobb?” : En kvalitativ studie om tidigare personalvetarstudenters rollföreställningar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emelie Lundkvist Gyllenberg; Vendela Årman; [2023]
    Nyckelord :Transition from higher education to work; Human Resources; role perception; organizational socialization;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how the role perceptions of former Human Resource students, who are working within HR, have varied between how they were during their time in education and now in the profession. The study also aims to examine what part organizational socialization plays on the similarities and differences between the role perceptions created during the time in education and the ones in the profession. LÄS MER