Sökning: "hur man segmenterar"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden hur man segmenterar.
1. Improving Knee Cartilage Segmentation using Deep Learning-based Super-Resolution Methods
Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : Segmentation of the knee cartilage is an important step for surgery planning and manufacturing patient-specific prostheses. What has been a promising technology in recent years is deep learning-based super-resolution methods that are composed of feed-forward models which have been successfully applied on natural and medical images. LÄS MER
2. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER
3. Butiksetableringens byggstenar
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns ett kundunderlag för etablering av en modebutik i en mellanstor svensk stad. Butiken som kommer vara vår utgångspunkt i den empiriska delen är modekedjan Monki. LÄS MER
4. Segmentering av lokala nätverk - För mikro- och småorganisationer
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Syftet med den här rapporten är att beskriva ett antal olika tillvägagångssätt man kan använda sig av då man har behov av att dela in ett lokalt nätverk i olika segment och med det även kunna reglera trafikflödet mellan segmenten. De lösningar som presenteras i arbetet är inriktade mot mikro- och småföretag. LÄS MER
5. Varför handla svenskt kött? : en konsumentundersökning
L3-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : The background to the work bases on the consumers view around Swedish and foreign meat products, and how the attitude around the meat products is pursued in the shops. The consumers request high meat quality and security . Many consumers value local produced and ecological meat products but the price is too high. LÄS MER