Sökning: "identitetsanalys"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet identitetsanalys.
1. Med maskuliniteten i behåll : En kvalitativ intervjustudie om unga män som brottsoffer
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The identity analysis of modern sociology claims that individuals, rather than presenting a “realistic”, or genuine picture of themselves, intends to highlight a desirable identity that is not rooted in its actual, current situation. Consequently, the individual opposes one identity and gives foreground to another which is in line with a specific image that intends to meet the norm of what it means to be a man, or a woman. LÄS MER
2. Kampen om erkännande : En kvalitativ studie om hur elever från en förberedelseklass på gymnasiet presenterar sina identiteter i sina berättelser om sin skolsituation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Ett ovanförperspektiv avseende kartläggningen av nyanlända elevers behov präglar det svenska samhället och skolsystem. Detta leder således till en indelning av elever i språkintroducerande förberedelseklasser som separeras från elever från ordinarie klasser vilket försvårar integrering. LÄS MER
3. Är jag Kalmar nation? : en jämförande identitetsanalys aven studentnation och dess medlemmar
Kandidat-uppsats, Medier och kommunikationSammanfattning : Purpose/Aim: To describe likenesses and differences between the personal identity of the common Kalmar nation member and the collective identity of the organization Kalmar nation as described by said members. Material/Method: Collecting data through a quantitative survey, where the members answer questions about themselves and Kalmar nation, and subsequent analysis of said data by means of theories about personal, collective, and brand identity. LÄS MER
4. Varumärket IKEA : en studie om identitet och image vid företagets etablering i Karlstad
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : IKEA är i nuläget ett av Sveriges och världens starkaste varumärken och under sommaren 2007 kommer IKEA att etablera sig i Karlstad. För att ett varumärke ska kunna anses vara starkt krävs det att företagets identitet och image stämmer överens. LÄS MER