Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Idrottssponsringens komplexitet : En studie om företags mål och föreningars attraktionskraft
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Idrottssponsring ses idag som ett legitimt marknadsföringsverktyg, och är någonting som företag spenderar allt mer pengar på. För idrottsföreningar är sponsorintäkter en viktig del i att bedriva sin verksamhet. LÄS MER
2. De potentiella möjligheterna - en kvalitativ studie om sju idrottsföreningars uppfattning om det egna handlingsutrymmet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : I takt med att den svenska välfärdsstatens utformning och handlande förändras infinner sig en ny situation för ideella idrottsföreningar vilka är starkt beroende av de bidrag som utges från stat och kommun. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur sju idrottsföreningar upplever sina möjligheter att utveckla och förändra sin organisation. LÄS MER
3. ”Jaha, vad skall vi hitta på idag? Och kanske något annat imorgon?” : En kvalitativ studie av idrottsföreningars arbete med vision, verksamhetsidé och mål
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogikSammanfattning : Sammanfattning _____________________________________________________________________ Författare: Magnus Andrén och Jani Lyyski Titel: ”Jaha, vad skall vi hitta på idag? Och kanske något annat imorgon?” - En kvalitativ studie av idrottsföreningars arbete med vision, verksamhetsidé och mål. Växjö universitet Antal sidor: 96 _____________________________________________________________________ Innehåll Syftet med detta arbete är att studera strategibegreppen vision, verksamhetsidé och mål, kritiskt granska idrottsföreningars arbete med dessa begrepp samt ge förslag på utvecklingsmöjligheter. LÄS MER