Sökning: "implementeringsproblem"
Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade ordet implementeringsproblem.
11. Förstå, vilja och kunna : En kvalitativ studie av en viktig treenighet i implementeringen av patientlagen
M1-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Patientlagen (SFS 2014:821) trädde i kraft 1 januari 2015. I implementeringsprocessen är det viktigt att man gör uppföljningar av implementeringen för att se hur det implementerade fungerar i verksamheten. Detta gör man för att säkerställa att det inte har uppkommit implementeringsproblem. LÄS MER
12. Det (o)rättvisa betyget : En kvalitativ studie om implementering av det nya betygsystemet i samband med Gy11
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för samhällsvetenskapSammanfattning : Denna studie handlar om politiska mål och implementeringen av det nya betygsystemet utifrån lärares perspektiv. Den 1 juni 2011 började den nya gymnasiereformen att gälla i alla svenska gymnasieskolor. LÄS MER
13. Grönare upphandling efter nya lagstiftningen - En implementeringsstudie av miljöhänsyn i nya Lagen om Offentlig Upphandling
L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Den 1 januari i år trädde Lag (2016:1145) om Offentlig Upphandling i kraft. En av de mest betydande förändringarna i den nya lagen är det ökade utrymmet som ges till miljöhänsyn vid offentlig upphandling. LÄS MER
14. En "förändrad" och "starkare" översiktsplanering?
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Studien av en ”förändrad” och ”starkare” kommunal översiktsplanering har sin bakgrund i en uppmålad problembild kring ett genomförande eller implementerande av den kommunala översiktsplanen – i ”glappet” mellan översiktsplanen och detaljplanen – samt i de högst påtagliga planpolitiska diskussioner som förs kring en starkare översiktsplanering. Vidare visar forskningsöversikten på hur den svenska planeringen har stått under ett antal större förändringar. LÄS MER
15. Implementeringsproblematik i religionskunskap : En kvalitativ studie med lärare i åk 4-6
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Tidigare forskning i länderna Sverige, Norge, USA och England lyfter fram att det finns implementeringsproblem i religionskunskap för lärare. Därför syftar studien till att undersöka hur lärare upplever utmaningar med religionsundervisning i skolan, utifrån en implementeringsteoretisk utgångspunkt. LÄS MER