Sökning: "information about school and university"

Visar resultat 26 - 30 av 127 uppsatser innehållade orden information about school and university.

  1. 26. Vad är vi utan vårt språk? : En kvalitativ studie om hur lärare beskriver vikten att elever har tilltro till sin språkliga förmåga

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Agnes Rostedt; [2021]
    Nyckelord :confidence; language ability; language development methods; cooperative learning; tilltro; språklig förmåga; språkutvecklande arbetssätt; kooperativt lärande;

    Sammanfattning : Att elever har tilltro till sin språkliga förmåga är betydelsefullt både i och utanför skolan. Genom en god språklig förmåga kan eleven ta till sig viktig information och eleven tillgodogöra sig undervisning. Tilltro till språklig förmåga är av betydelse för att bli en aktiv demokratisk medborgare i samhället. LÄS MER

  2. 27. Automated pipeline for processing fluorescence calcium imaging microscopy data and electrophysiological measurements from 3D brain organoids

    Master-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i bioinformatik

    Författare :Mattis Knulst; [2021]
    Nyckelord :Biology and Life Sciences;

    Sammanfattning : Motivation: 3D brain organoids are biological models of human brain development from which a rich body of data can be extracted that allows for insights about neuronal dynamics. Several tools, such as fluorescence calcium imaging microscopy and electrophysiological recordings are being used to assess how 3D brain organoid dynamics recapitulate what is known from the human brain. LÄS MER

  3. 28. Flerspråkighet som en resurs i svenskundervisningen : En kvalitativ studie om flerspråkiga elevers inlärning av det svenska språket

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Marigona Racaj; [2021]
    Nyckelord :Multilingualism; native-born students; foreign-born students; intercultural teaching; second language learning; Flerspråkighet; inrikes födda elever; utrikesfödda elever; interkulturell undervisning; språkutveckling; andraspråksinlärning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är ge ett kunskapsbidrag om hur några gymnasielever upplever att deras flerspråkighet inkluderas i svenskundervisningen för att främja språkutvecklingen. För att uppnå syftet har följande frågor besvarats: Hur upplever de inrikes- och utrikesfödda eleverna sin flerspråkighet och hur talar de om sin flerspråkighet? Vilka språkliga aspekter upplever de inrikes- och utrikesfödda eleverna påverkar inlärningar av det svenska språket? Hur upplever de inrikes- och utrikesfödda eleverna att deras flerspråkighet tas tillvara i svenskundervisningen? Studien tar sin utgångspunkt i den sociokulturella teorin där språket har en viktig funktion för elevernas inlärning. LÄS MER

  4. 29. LUXURIOUS BRAND AND SOCIAL MEDIA : Luxurious brands marketing strategies in social media

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Industriell ekonomi och organisation

    Författare :Shadi Botros; Yacoub Said; [2021]
    Nyckelord :Luxury brands; Social media marketing activities; Brand perceptions; Brand awareness; Purchase intention.;

    Sammanfattning : Date: 2021/06/03 Level: Master Thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Shadi Botros, Yacoub Said (87/07/24) (95/01/01) Title: LUXURIOUS BRAND AND SOCIAL MEDIA Tutor: Edward Gillmore Keywords: Luxury brands, Social media marketing activities, Brand perceptions, Brand awareness, Purchase intention. Research questions: What are the outcomes of social media marketing used by luxury brands, brand awareness and brand perception, on purchase attention? Purpose: The purpose of this research is to study if social media marketing can have an effect on luxuries brands perception in consumers mind and if social media can influence consumers purchase intention. LÄS MER

  5. 30. ”IBLAND DU KÄNNER SKÄMS ATT FRÅGA SÅDANA SAKER” : EN KVALITATIV STUDIE I NYANLÄNDA TJEJERS SYN PÅ SKOLANS UNDERVISNING KRING OSKULDSNORMER

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Centrum för sexologi och sexualitetsstudier (CSS)

    Författare :Palm Lisa; [2021]
    Nyckelord :gender-separated; newcomers; professionals in school; virginity; virginity norms; preventive work in school.;

    Sammanfattning : Palm.L ”Sometimes you feel shame to ask such questions” A qualitative study of  a group of female newly arrived refugees view on education of virginity norms in school. Master thesis (sexology) 30 hp. Malmö University: Faculty of Health and Society, Department of Social Work, January 2021. LÄS MER