Sökning: "inköpsbeteende"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade ordet inköpsbeteende.

  1. 11. Påverkansteknik i en livsmedelsbutik : En fallstudie av påverkansteknik på PA:s Kvantum

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Lena-Marie Bengtsson; Helena Stenqvist; [2008]
    Nyckelord :Marknadsföring; Påverkansteknik; Påverkanstaktik; Påverkan;

    Sammanfattning : Varje dag exponeras man som konsument för en mängd reklam av olika slag. Stora summor läggs varje år på reklam och konkurrensen blir allt hårdare för företagen att synas och märkas på marknaden. LÄS MER

  2. 12. Faktorer som påverkar konsumenternas inköpsbeteende : en studie - Remarkable

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Eldijana Huremovic; [2007]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Marknadsföring; Konsumenternas inköpsbeteende;

    Sammanfattning : Examensarbetet tar upp frågor som handlar om konsumentens inköpsbeteende på konsumentmarknader och vad som påverkar hennes beslut. Syftet är att undersöka hur stor betydelse de faktorer som nämns i teorin faktiskt har på konsuments inköpsbeteende. LÄS MER

  3. 13. Hinder mellan företagets marknadskommunikation och kundernas inköpsbeteende : – En studie kring försäljning av konsumtionsvaror inom B2B

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Ilbäcken; Karin Edin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Även om ett företag har en innovativ idé, ligger rätt i tiden och har intern marknadsföringskompetens tycks det finnas hinder för att de ska lyckas nå ut med sitt koncept vilka inte nämns i litteraturen. Trots mängder av marknadsföringslitteratur och teorier om hur företag söker information, värderar alternativ och fattar beslut i samband med inköp så lyckas inte alla produkter. LÄS MER

  4. 14. Lätt väger tungt - Debatten rörande det dolda sockrets påverkan på konsumentens val av livsmedel

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Andersson; Camilla Olsson; Susanne Rudling; Emelie Nilsson; [2005]
    Nyckelord :sockerdebatt; dolt socker; involvering; konsumentbeteende; inköpsbeteende; yoghurt; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Fetma och övervikt i samhället ökar trots en växande medvetenhet om hälsa. Introduktionen av lightprodukter har fått konsumenten att välja produkt efter fetthalt och därmed har de fått i sig en stor mängd socker som ofta tillsätts lightprodukter för att bibehålla den goda smaken. LÄS MER

  5. 15. Granngården AB : inköpsbeteendet hos Svenska Lantmännens medlemmar

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lisa Landberg; [2004]
    Nyckelord :kooperation; lantbrukskooperation; jordbrukskooperation; Svenska Lantmännen; Granngården; inköpsbeteende; medlemsbeteende;

    Sammanfattning : Granngården AB är ett företag inom den kooperativa organisationen Svenska Lantmännen (SvL). Granngårdens affärsidé är att vara en närservicebutik till lantbrukare men har även ett sortiment som riktar sig till alla med ett intresse inom hus, djur och trädgård. LÄS MER