Sökning: "inköpsbeteende"
Visar resultat 16 - 17 av 17 uppsatser innehållade ordet inköpsbeteende.
16. Hur bör en modern livsmedelsleverantör arbeta för att säkra sin position på marknaden? - en studie av det Svenska kommersiella restaurangsegmentet
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Målet med denna studie är att utreda hur olika egenskaper hos leverantören prioriteras och värderas av den inköpsansvariga. Det är betydelsefullt för restaurangbranschens säljorganisationer att känna till på vilka grunder en restaurang fattar sina inköpsbeslut och hur man resonerar vid val av leverantör. LÄS MER
17. Kundens beslutsprocess vid inköp business-to-business
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Kunders inköpsprocess skiljer sig mellan industriella marknader och konsumentmarknader. När organisationer gör inköp handlar det ofta om stora belopp och komplexa produkter. Relationen mellan det köpande och det säljande företaget brukar vara tätare än vid vanliga konsumentinköp. LÄS MER