Sökning: "inköpsbeteende"

Visar resultat 16 - 17 av 17 uppsatser innehållade ordet inköpsbeteende.

  1. 16. Hur bör en modern livsmedelsleverantör arbeta för att säkra sin position på marknaden? - en studie av det Svenska kommersiella restaurangsegmentet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Hesselgren; Veronika Ronzani; [2003]
    Nyckelord :Livsmedel; Inköpsbeteende; Varumärke; Relationer; Restaurangbranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Målet med denna studie är att utreda hur olika egenskaper hos leverantören prioriteras och värderas av den inköpsansvariga. Det är betydelsefullt för restaurangbranschens säljorganisationer att känna till på vilka grunder en restaurang fattar sina inköpsbeslut och hur man resonerar vid val av leverantör. LÄS MER

  2. 17. Kundens beslutsprocess vid inköp business-to-business

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Monica Jangland; Sofia Nilsson; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; inköp; beslutsprocess; business-to-business; säljar- köparrelation; Peter Gustavsson; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Kunders inköpsprocess skiljer sig mellan industriella marknader och konsumentmarknader. När organisationer gör inköp handlar det ofta om stora belopp och komplexa produkter. Relationen mellan det köpande och det säljande företaget brukar vara tätare än vid vanliga konsumentinköp. LÄS MER