Sökning: "inköpsbeteende"
Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade ordet inköpsbeteende.
6. Ekologisk livsmedelskonsumtion – i valet och kvalet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Det råder en viss diskrepans mellan konsumentens attityd och inköpsbeteende när det gäller ekologiska livsmedelsvaror. En positiv attityd behöver inte innebära att konsumenten väljer att köpa ekologiska livsmedel när denne väl befinner sig i matbutiken. LÄS MER
7. Urban Outfitters : En Extensiv Marknadsplan
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Som Göteborgs marknad ser ut idag erbjuder utbudet både en bredd och ett djup. Många butiker ligger tillgängliga i eller med närhet till stadens centrum. Då det inte direkt finns en lucka i marknaden är det metavärdet och produktmixen som avgör valet av varumärke för konsumenten. LÄS MER
8. Relationsmarknadsföring : - vet du vad du handlade för 18 månader sedan? ICA vet...
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Problem: ICA arbetar med lojalitetsprogram och detta för att skapa långa och hållbara relationer till sina kunder. Företaget visar förståelse för att det inte räcker att enbart sälja produkter utan det krävs en relation till dess kunder. LÄS MER
9. Nordea Liv och Pension under finanskris
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: Nordea Life and Pension during financial crisis Subject: Business administration, Candidate thesis 15 p. Authors: Seyithan Öngörur och Adnan Yari Instructor: Peter Lindberg Date: 2010-01-13 Key words: Nordea, the financial crisis, advice, marketing, customer relationship Purpose: The purpose of the study is to provide an understanding of how the financial crisis has affected Nordea Life and Pensions market growth based on market share. LÄS MER
10. Tack för kaffet! : - en analys av konsumentbeteende hos Premium Coffees potentiella kunder
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hur resonerar potentiella kunder kring inköp av produkten som ens företag tillhandahåller? En av de främsta frågorna hos en marknadsförare, men också en fråga som är aktuell i vår marknadsekonomi i stort. Konsumentbeteende är därför ett givet fält inom företagsekonomin. LÄS MER