Sökning: "inköpsbeteende"

Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade ordet inköpsbeteende.

  1. 6. Ekologisk livsmedelskonsumtion – i valet och kvalet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Sophia Hultgren; Ellinor Öjersson; [2013-06-26]
    Nyckelord :Ekologisk; konsumtion; livsmedelsinköp; livsmedelsval;

    Sammanfattning : Det råder en viss diskrepans mellan konsumentens attityd och inköpsbeteende när det gäller ekologiska livsmedelsvaror. En positiv attityd behöver inte innebära att konsumenten väljer att köpa ekologiska livsmedel när denne väl befinner sig i matbutiken. LÄS MER

  2. 7. Urban Outfitters : En Extensiv Marknadsplan

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HENRIC ANDERSEN; Martina Edvardsson; [2011]
    Nyckelord :urban outfitters; konsument; göteborg; etableringsmiljö;

    Sammanfattning : Som Göteborgs marknad ser ut idag erbjuder utbudet både en bredd och ett djup. Många butiker ligger tillgängliga i eller med närhet till stadens centrum. Då det inte direkt finns en lucka i marknaden är det metavärdet och produktmixen som avgör valet av varumärke för konsumenten. LÄS MER

  3. 8. Relationsmarknadsföring : - vet du vad du handlade för 18 månader sedan? ICA vet...

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Elin Rundkvist; Sofi Jäderlund; Jenny Andersson; [2011]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; CRM; Lojalitetsprogram;

    Sammanfattning : Problem: ICA arbetar med lojalitetsprogram och detta för att skapa långa och hållbara relationer till sina kunder. Företaget visar förståelse för att det inte räcker att enbart sälja produkter utan det krävs en relation till dess kunder. LÄS MER

  4. 9. Nordea Liv och Pension under finanskris

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Seyithan Öngörur; Adnan Yari; [2010]
    Nyckelord :Financial crises; Nordea Life and Pension; Marketing; CRM; Advising; Finance; Nordea Liv och pension; finanskris; marknadsföring; CRM; Customer Relationship Management; Rådgivning; Bank; Finans;

    Sammanfattning : Title: Nordea Life and Pension during financial crisis   Subject: Business administration, Candidate thesis 15 p.   Authors: Seyithan Öngörur och Adnan Yari   Instructor: Peter Lindberg   Date: 2010-01-13   Key words: Nordea, the financial crisis, advice, marketing, customer relationship   Purpose: The purpose of the study is to provide an understanding of how the financial crisis has affected Nordea Life and Pensions market growth based on market share. LÄS MER

  5. 10. Tack för kaffet! : - en analys av konsumentbeteende hos Premium Coffees potentiella kunder

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niclas Holmberg; Richard Frank; [2010]
    Nyckelord :Consumer behaviour; purchasing behaviour; purchasing; co-branding; B2B; black box model; cofee; coffee machine; Nespresso; Premium Coffee; Konsumentbeteende; inköpsbeteende; inköp; co-branding; B2B; black box model; kaffe; kaffemaskiner; Nespresso; Premium Coffee;

    Sammanfattning : Hur resonerar potentiella kunder kring inköp av produkten som ens företag tillhandahåller? En av de främsta frågorna hos en marknadsförare, men också en fråga som är aktuell i vår marknadsekonomi i stort. Konsumentbeteende är därför ett givet fält inom företagsekonomin. LÄS MER