Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 137 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Biologiundervisningens metoder och innehåll : – en fråga även för elever?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Erica Wild; [2024]
    Nyckelord :Biology; Didactic context; Inclusive education; Professionality; Pupil influence; Swedish upper secondary school; Biologi; Didaktisk kontext; Elevinflytande; Gymnasiet; Inkluderande undervisning; Professionalitet;

    Sammanfattning : According to the Swedish school law, pupils should have the possibility to influence their education – both in learning methods and content. However many teachers find it hard to operationalize the pupils’ influence in their teaching. LÄS MER

  2. 2. Musikpedagogik i en digital utveckling : En undersökning om hur musiklärare förhåller sig till digitala verktyg för musikskapande samt hur digitala verktyg kan implementeras i musikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Hjalmar Björck; [2024]
    Nyckelord :Digitala Verktyg; Dator; iPad; Sociokulturell teori;

    Sammanfattning : In today's digital age, students must develop technology skills for various purposes, including music-making. To this end, the Swedish school system has mandated that music teachers incorporate digital tools for music-making into the curriculum for primary students from 1st to 9th grade. LÄS MER

  3. 3. Gamification for technology-enhanced mineral value chain teaching and learning: serious gaming for geometallurgy concept

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Lilian Schleret; [2024]
    Nyckelord :Gamification; Malmberget; Geometallurgy; Synthetic model;

    Sammanfattning : The concept of gamification is being increasingly explored and applied to offer new teaching or training tools to teachers, students or employees. The field of geology and geometallurgy wasn’t particularly discussed in the topic of gamification. LÄS MER

  4. 4. Adoption and use of instructional technology in Nigerian Universities. Exploring Faculty Members’ and Students’ Perspectives

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Abisola Aminat Adegunju; [2023-06-19]
    Nyckelord :instructional technology; faculty members; students; perceptions; instruction delivery;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to explore faculty members' and students' perspectives on the adoption and use of instructional technology in Nigerian universities. Considering that, instructional technology can assist educators to deliver engaging, personalized, and interactive learning experiences in higher education. LÄS MER

  5. 5. Interaktiv skrivtavla i matematikundervisningen : En kvalitativ undersökning av lärares användning, uppfattning och digital kompetens av interaktiv skrivtavla i matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Alice Carlsson; Nora Samuelsson; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; interactive whiteboard; digital competence; mathematics education; TPACK; Digitala verktyg; interaktiv skrivtavla; digital kompetens; matematikundervisning; TPACK;

    Sammanfattning : I och med den pågående digitaliseringen i dagens samhälle som vi även ser i skolans verksamhet är det av stort intresse att undersöka dess påverkan i klassrummet. Syftet med föreliggande studie var att undersöka lärares användning och uppfattning av interaktiv skrivtavla i matematikundervisningen. LÄS MER