Sökning: "internetreklam"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet internetreklam.

  1. 1. Barn och reklam på sociala medier - Är skyddet för marknadsföring via sociala medier gentemot barn tillräckligt utifrån gällande svensk lagstiftning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ellen Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Civilrätt; Marknadsföringsrätt; Sociala medier; Barn; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Every day, internet users are exposed to advertising, and social media advertising feeds are tailored to appeal to the interests of the individual user. Advertising on the internet is more difficult to identify, avoid, and critique compared to advertising in traditional media, this is because much of the advertising on the internet is embedded in non-commercial content such videos on internet platforms. LÄS MER

  2. 2. Barn och reklam i en digital värld – Om barns marknadsrättsliga skydd på internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Anna Johnsson; [2016]
    Nyckelord :civilrätt; marknadsrätt; reklam; barn; internet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In Sweden it is permitted to aim Internet commercials at children of all ages. However, when it comes to television, mail and e-mail there are certain bans on child commercials. LÄS MER

  3. 3. En unik butik : en studie om Monki’s sätt att marknadsföra sig

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :JOHANNA PERSSON RANVEG; ELIN GAHM; [2014]
    Nyckelord :Sändare; Mottagare Konsument; Upplevelse; Exponering; Butikskoncept; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Att vara en aktör inom detaljhandeln innebär hård konkurrens. Det är av stor vikt att erbjuda något unikt och kunna skilja sig från mängden, men även att synas. Marknadsföring i klassisk bemärkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, är huvudsakligen de sätt företag använder för att göra sig och sina produkter tillkänna. LÄS MER

  4. 4. Modebloggarnas makt : Hur produktplacering i modebloggar påverkar försäljningen i volymmärkesbutiker

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jennifer Ige; Irini Mouratidis; [2013]
    Nyckelord :produktplacering; internetmarknadsföring; modebloggar; volymmärken;

    Sammanfattning : By exposing their products in blogs, companies have the opportunity to reach out to hundreds of thousands of consumers daily. Instead of using conventional Internet advertising such as banners and ads, some companies chose to make use of product placement in blogs. LÄS MER

  5. 5. Banners på bloggar-en studie om hur bloggens trovärdighet kan smitta av sig på en banner placerad därpå

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martina Lövgren; Sara Liljevall; Amanda Tingström; Anna Philipson; [2008]
    Nyckelord :Personlig blogg; banner; trovärdighet; Internetreklam; mediebild; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsen avser att utreda relationen mellan en blogg och en banner placerad därpå, samt söka efter ett eventuellt samspel där trovärdigheten i en blogg smittar av sig på bannern. I diskussionen kommer det även att utvecklas ett resonemang kring vad som krävs för att en blogg ska vara trovärdig. LÄS MER