Sökning: "modebloggar"

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade ordet modebloggar.

  1. 1. Vem säger vad? En kritisk diskursanalys av promotion i modebloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Ljungdahl; Simon Arvidsson; [2017]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; public relations; bloggar; influencers; kritisk diskursanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : An emerging tool within public relations is the use of bloggers as spokespersons because of their ability to act as influencers. This study investigates how fashion bloggers present products and services they receive from companies in their blogs. LÄS MER

  2. 2. "Man vill ju vara som dem" Drömvärldar & Förebilder : en kvalitativ studie av sju ungdomars drömvärldar och förebilder i modebloggar

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Linn Björklund; Siri Renander; [2015]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Identitetsskapande på Lookbook : En undersökning av relationen mellan Lookbook och identitetsamt kläders betydelse

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Petter Lindström; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med tanke på hur modevärlden ser ut idag, att så många har privata modebloggar och många modebloggare har gjort sig ett namn i branschen, är det ur ett socialpsykologiskt perspektiv viktigt att undersöka kvinnliga modebloggares tankar och upplevelser kring att presentera sig själv på internet och hur det är relaterat till deras identitet. Modebloggare är idag aktiva aktörer inom modevärlden som ofta samarbetar med stora modeföretag. LÄS MER

  4. 4. Bloggare som varumärke : En kvalitativ studie om bloggares personliga varumärken – ur läsares, företags och såväl en bloggares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Rosanna Buhay; Emma Ingberg; [2014]
    Nyckelord :blog; personal brand; fashion blogger; differentiate; readers; social media; blogg; personligt varumärke; modebloggare; differentierad; läsare; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Användningen av sociala medier har blivit väldigt populärt och är ett effektivt verktyg för att kommunicera, inspirera, publicera och dela med sig om sig själv vilket kan ske genom bland annat bloggar. Bloggandet har haft en snabb tillväxt och är idag ett enormt effektivt marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  5. 5. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Maria Gustafsson; Johanna Grönvall; [2014]
    Nyckelord :okonventionell; viral-; stealth marknadsföring; word-of-mouth; beteende; unconventional; guerrilla-; viral-; stealth marketing word of mouth; attitude; behavior; gerilla-; attityd;

    Sammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER