Sökning: "modebloggar"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade ordet modebloggar.
1. Vem säger vad? En kritisk diskursanalys av promotion i modebloggar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : An emerging tool within public relations is the use of bloggers as spokespersons because of their ability to act as influencers. This study investigates how fashion bloggers present products and services they receive from companies in their blogs. LÄS MER
2. "Man vill ju vara som dem" Drömvärldar & Förebilder : en kvalitativ studie av sju ungdomars drömvärldar och förebilder i modebloggar
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : .... LÄS MER
3. Identitetsskapande på Lookbook : En undersökning av relationen mellan Lookbook och identitetsamt kläders betydelse
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Med tanke på hur modevärlden ser ut idag, att så många har privata modebloggar och många modebloggare har gjort sig ett namn i branschen, är det ur ett socialpsykologiskt perspektiv viktigt att undersöka kvinnliga modebloggares tankar och upplevelser kring att presentera sig själv på internet och hur det är relaterat till deras identitet. Modebloggare är idag aktiva aktörer inom modevärlden som ofta samarbetar med stora modeföretag. LÄS MER
4. Bloggare som varumärke : En kvalitativ studie om bloggares personliga varumärken – ur läsares, företags och såväl en bloggares perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Användningen av sociala medier har blivit väldigt populärt och är ett effektivt verktyg för att kommunicera, inspirera, publicera och dela med sig om sig själv vilket kan ske genom bland annat bloggar. Bloggandet har haft en snabb tillväxt och är idag ett enormt effektivt marknadsföringsverktyg. LÄS MER
5. ”Advertising Nouveau” : en studie om okonventionell marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Företag inom modebranschen står i dag inför en ökande konkurrenssituation. På grund av globaliseringen och interaktionen mellan kunder över internet, är konsumenterna idag mer medvetna än tidigare. LÄS MER