Sökning: "intervju e handel"
Visar resultat 36 - 40 av 46 uppsatser innehållade orden intervju e handel.
36. e-CRM : En fallstudie av bokbranschens e-företag
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte Vi vill med uppsatsen öka förståelsen för fenomenet e-CRM ur ett företagsperspektiv. Med detta vill vi beskriva hur den nätbaserade handeln, utifrån ett relationsperspektiv, fungerar och hur företag medvetet jobbar med att bygga lojala förhållanden med de egna kunderna. LÄS MER
37. Mobil e-handel och säkerhet : Idag och i framtiden
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det senaste inom mobilteknologin är de så kallade Smartphones. Med en vanlig webbläsare, som påminner om dem som finns på våra datorer, kan människan nu utföra saker via mobilen som den tidigare inte kunnat göra. LÄS MER
38. Ett företags behov av en balanserad affärsidé för att överleva på en marknad : En fallstudie av företaget Klarna utifrån Normanns modell för en balanserad affärsidé
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats är en fallstudie på fakturatjänst företaget Klarna. Klarna erbjuder betalningslösningar för företag inom e-handel samt underlättar och erbjuder ett säkert betalningsalternativ till slutkonsumenter som handlar över internet. LÄS MER
39. e-Handel – En studie om tillit och säkerhet inom den elektroniska handeln
C-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Uppsatsen skrevs i syfte om att få en bredare inblick i e-Handel och en bättre förståelse om säkerhetstillämpningar och tillit. Med hjälp av en enkätundersökning samt intervju visade sig att det krävs mer än bara goda säkerhetslösningar för att få konsumenten att lita på företaget. LÄS MER
40. Hur kan elektroniska marknadsplatser anpassas för att underlätta integrering med leverantörernas interna informationssystem?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitetSammanfattning : Elektronisk handel (e-handel) mellan företag ofta kallad B2B är ingen ny företeelse. Olika företag har genom åren investerat mycket i att automatisera sina interna processer, som har lett till stora effektivitetsbesparingar. Med hjälp av teknikens framfart fick man också möjligheter att utbyta information automatiskt mellan olika företag. LÄS MER