Sökning: "intervju e handel"

Visar resultat 26 - 30 av 46 uppsatser innehållade orden intervju e handel.

  1. 26. Konsumentupplevelsen av e-handel : Med inriktning mot sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Arnela Dedic; Sofia Dahlqvist; [2016]
    Nyckelord :E-commerce; consumer experience; sensory marketing; E-handel; konsumentupplevelse; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : E-handeln har visat sig vara en av de mest fortlöpande och slagkraftiga förändringskrafterna. Detta kan bero på att möjligheter inom köpande, försäljning, betalning och informationssökning finns lättillgängligt på Internet. LÄS MER

  2. 27. Olika syn på saken : En studie om hur optikbranschen påverkar trenden kring e-handeln av glasögon

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Hagne; Anna Green-Liljedahl; [2015]
    Nyckelord :E-handel; Optikbranschen; Glasögon; Nätverksteori; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om det finns faktorer inom optikbranschen som, samt hur dessa faktorer i så fall, påverkar e-handeln av glasögon. Författarna har uppmärksammat en svag trend kring ehandel av optikprodukter. LÄS MER

  3. 28. "On the web, you are either fast, or last" : En studie av e-handelns formella styrmedel

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emilia Karlsson; Angelica Lervik; [2015]
    Nyckelord :Rapid decisions; growth; formal controls; situation and e-commerce; Snabba beslut; tillväxt; formella styrmedel; situation och e-handel;

    Sammanfattning : Inledning: Svensk e-handel är under kraftig tillväxt. Att försäljningen har ökat kraftigt beror bland annat på att privatpersoner under de senaste 10 åren blivit bekvämare med att handla på Internet. I takt med att följningen ökat, har även konkurrensen ökat. LÄS MER

  4. 29. Rörlig bild – En spegelbild av verkligheten? En studie om hur rörlig bild kan öka förtroendet vid e-handel

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Miriam Gelotte; [2015]
    Nyckelord :Rörlig bild; E-handel; Förtroende; Video; Catwalk; Nelly; Vero moda; Exponeringsverktyg; Klädexponeringsverktyg; Moving Images; E-commerce; Trust; Reliance; Exposure tool; Walk-exposure tool;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur rörlig bild kan öka konsumentens förtroende för en produkt vid e-handel, och för att se om det eventuella ökandet av förtroende för produkter kan få fler kunder att vilja handla online. Målet med studien är att se hur påverkad användaren blir av rörlig bild när den handlar kläder på en webbplats. LÄS MER

  5. 30. Vi kan skapa nya saker hela tiden, men vi kan inte skapa en ny värld utan förändring. : En studie om Corporate Social Responsibility inom e-handeln.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Dahlberg; Madeleine Stenman; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Commitment; Environmental responsibility; Social Responsibility; Communication; Branding; Image; Positioning; Credibility; E-commerce; Corporate Social Responsibility; Engagemang; Miljömässigt ansvar; Socialt ansvar; Kommunikation; Varumärke; Image; Positionering; Trovärdighet; E- handel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en djupare förståelse för arbetet med Corporate Social Responsibility (CSR) inom e-handeln genom att analysera: Det engagemang som finns för CSR och det ansvar som tas av företag inom e-handeln. Hur kommunikation av CSR används av företagen för att positionera sig och stärka sin image. LÄS MER