Sökning: "situation and e-commerce"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden situation and e-commerce.

  1. 1. Exploring Environmentally Sustainable Last-Mile Deliveries in Sweden

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Emelie Ehrensvärd; Clara Wilhelmsson; [2023]
    Nyckelord :Last-mile delivery; E-retailer; Sustainable last-mile delivery; Environmentally sustainable last-mile delivery; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Last-mile delivery is the part of the e-commerce supply chain that is the least efficient in terms of cost, time, and environmental impact. As e-commerce is expected to keep growing, this puts pressure on last-mile deliveries to reduce their environmental impact if Sweden is to reach its environmental goals for 2045. LÄS MER

  2. 2. Hangers - The plastic straws of the Fashion Industry? - A case study of single-used plastic hangers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Matilda Börlin; Sara Mattsson; [2022-08-03]
    Nyckelord :Logistics; fashion industry; hangers; single-used plastic hangers; pre-hanged clothes; sustainability; circularity;

    Sammanfattning : In line with globalization, increased customer awareness, and increasingly stringent regulations regarding sustainability, the fashion industry faces huge challenges in line with several dimensions of sustainability. Until today, the biggest focus has been on environmental improvements linked to transportations and environmentally sustainable textiles. LÄS MER

  3. 3. Studenters integritetsoro kring hantering av personlig information : En kvalitativ studie inom e-bank, e-handel och e-hälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Philip Nilsson; Joel Jonson; [2022]
    Nyckelord :Domains; Context; IPC; Personal information; Privacy Calculus; Domäner; Kontext; IPC; Personlig information; Privacy Calculus;

    Sammanfattning : Insamling av personlig information utförs av företag i kommersiella syften och används till att skapa profiler och beteendemönster. Utnyttjandet av användares personliga information har upprepande gånger lett till konflikter där människors oro över sin personliga integritet har belysts. LÄS MER

  4. 4. Den nya dagligvaruhandeln : En kvalitativ intervjustudie om informationsutbytet mellan handlare och konsument

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Marcus Boije; Jakob Palm; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; grocery trade; consumers; service-dominant logic SDL ; Dagligvaruhandel; e-handel;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har skapat en unik möjlighet för den traditionella handelns verksamheter att övergå till en digital plattform eller e-handel. E-handeln har sett en stor ökning de senaste åren och anses vara ett seriöst alternativ till den traditionella handel då det ger konsumenter en möjlighet att anpassa tjänsten efter sina egna krav och behov. LÄS MER

  5. 5. Returbeteendet av kläder online : En kvantitativ studie om hur konsumenters returbeteende påverkas av deras attityder och företags returpolicy

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elina Lanndalen; Elin Semmingsson; Julia Airey; [2022]
    Nyckelord :Return behaviour; return attitude; return policy; e-commerce; online; consumer; Returbeteende; returattityd; returpolicy; e-handel; online; konsument;

    Sammanfattning : Returbeteendet för kläder köpta online ökar i takt med digitaliseringen. Milda returpolicys gör det lättare för konsumenter att utföra returer, inte minst avsiktliga returer. Genom fria returer kan konsumenten enkelt beställa hem stora mängder i varierande storlekar med avsikten att returnera hela eller delar av beställningen. LÄS MER