Sökning: "intervju e handel"

Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser innehållade orden intervju e handel.

  1. 6. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Nilsson; Emmy Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Unplanned purchase; e-commerce; digital buying-behavior; impulsive buying-behavior; affective influence; Oplanerade köp; e-handel; digitalt köpbeteende; impulsivt köpbeteende; affektiv påverkan 5;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER

  2. 7. Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Hansson; Jesper Olsson; Sanne Persson; [2021]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; e-handel; seniorer; livsmedel; STP-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Är seniorer förbisedda i den digitala marknadsföringen? - En kvalitativ studie av ett marknadsledande livsmedelsföretag Seminariedatum: 2021-01-14 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp Författare: Jesper Hansson, Jesper Olsson och Sanne Persson Handledare: Veronika Tarnovskaya Fem nyckelord: Digital marknadsföring, e-handel, seniorer, livsmedel, STP-modellen Syfte: Med utgångspunkt i det ökande intresse som seniorer nu börjat visa för att handla livsmedel online och den potentiellt stora kundgrupp som de kan utgöra i e-handelssammanhang vill vi i denna uppsats undersöka hur livsmedelsföretag arbetar med sin digitala marknadsföring för att nå ut och kommunicera mot seniorer. Teoretiskt perspektiv: Fokus för arbetet är digital marknadsföring med två analysmodeller: STP-modellen och marknadsföringsmixen. LÄS MER

  3. 8. ABCP-analys : Ett verktyg för utveckling av regelverk för varuförsörjning inomdetaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Anton Zakharov; Pontus Landin; [2021]
    Nyckelord :ABC-analys; Produktlivscykel; Detaljhandel; E-handel Logistik;

    Sammanfattning : Globaliseringen och övergången från producentstyrd till konsumentstyrd marknad har sattnya krav på snabbare leveranser och stora utbud. Detta har resulterat i svängiga marknadersom bland annat syns i avvikande och föränderlig efterfrågan samt ökande kostnader. LÄS MER

  4. 9. Förändring av matshoppingpraktiker i dagligvaruhandeln : en praktikteoretisk studie under Covid-19

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Skogman; Mia Basara; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; practice theory; shopping as practice; food practice; hoarding; ecommerce; Covid-19; praktikteori; shoppingpraktik; matpraktik; hamstring; e-handel;

    Sammanfattning : The Corona pandemic and its need for social distancing and feelings of fear have affected consumers worldwide and their shopping practices when it comes to food and groceries. Previous research has shown that in normal conditions it is difficult to change shopping practices and consumers routines, but that major changes in the outside world led to new or changing practices. LÄS MER

  5. 10. Matbutiken: Värdskapet i delikatessdisken : En kvalitativ undersökning om matbutikens roll ur ett värdskapsperspektiv

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Angelica Fridlund; [2021]
    Nyckelord :hospitality; consumer; staff; online shopping; qualitative reserach; interview; värdskap; konsumenter; personal; e-handel; kvalitativ metod; intervju;

    Sammanfattning : .... LÄS MER