Sökning: "köp processer"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden köp processer.
1. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER
2. Undersökningsplikten vid företagsförvärv - Område i behov av förändring?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Köparens undersökningsplikt vid företagsöverlåtelser skiljer sig väsentligt från andra typer av förvärv. Köplagen (KöpL) är, trots vissa brister, den mest rimliga lagen att tillämpa för att hantera frågor i samband med företagsförvärv. LÄS MER
3. Option Pricing on Levy Based Markets
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : The development of novel methods for accurate financial market modelling has always been a significant area in financial mathematics. Therefore, this master thesis examines the applicability of three Levy processes, known as CGMY, NIG and Meixner for pricing European call and put options. LÄS MER
4. Kartläggning och analys av ett sågverksbolag : rotlagerstrategi ur ett Lean Production perspektiv
Kandidat-uppsats, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)Sammanfattning : I dagens moderna skogsbruk lagras råvaran så nära inpå industrin som möjligt i ett stående och växande lager, rotlager. Rotlagring medför att råvaran inte tappar kvalitet och även kapitalbindningen minskar. LÄS MER
5. Influencers som varumärkesstärkande : En studie i hur man kan stärka ett varumärke genom att marknadsföra sig genom influencers
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Fenomenet “influencer” har den senaste tiden på grund av den stora spridningen av sociala mediervärlden över blivit ett allt mer vardaglig uttryck inom marknadsföring. Namnet influencer kommer från engelskans influence. Vidare betyder det att man influerar någon, då bland annat till olika köp och livsstilsbeslut. LÄS MER