Sökning: "kampanj strategi"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden kampanj strategi.
1. Sheincares...for animals? : en analys av en kampanj i förmån för välgörenhet
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I följande uppsats gör vi, genom att utgå från diskussionen om mediala diskurser om etisk konsumtion, en retorisk analys av företaget Sheins kampanj Sheincares, som är en kampanj i syfte att donera pengar till djurrättsorganisationer. Vi undersöker den tillhörande hashtagen #Sheincares på plattformen TikTok, som är ett av de sätt Shein marknadsför kampanjen. LÄS MER
2. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER
3. Samhällelig resiliens : En jämförelse mellan Haiti och USA
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att förklara vilken beredskap som krävs av civilsamhälle och stat för att möta eventuella naturkatastrofer och hur den samhälleliga resiliensen kan öka i ett samhälle. Jag ställer tre forskningsfrågor: 1. Vad krävs av civilsamhället och stat för att få en god samhällelig resiliens? 2. LÄS MER
4. Konsten att sälja utan att ropa ”KOM OCH KÖP!” : Att genomföra content marketing på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Content marketing är ett fenomen som vuxit och blivit en trend, på grund av den stora tillgången av information som onlinemiljön bidragit med till företagen. Vad content marketing handlar om har visat sig bristfälligt bland forskare, då det saknas en tydlig akademisk avgränsning. LÄS MER
5. Militär makt som säkerhetspolitiskt verktyg : En Smart Power analys av hur svensk militär verksamhet mellan 2008-2019 framställs genom strategiskt narrativ
Magister-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Småstaters ofta begränsade resurser innebär ett behov av optimering för att uppnå önskadeffekt. Dagens informationsflöde innebär dessutom att det inte räcker med att användaresurser på rätt sätt, alternativa berättelser kan motverka aktören och det narrativ som fårfäste hos allmänheten kan bli det som betraktas som sanningen. LÄS MER